Beste
graag had ik vernomen wat de mogelijke klacht(en) is/zijn die ik kan indienen in volgende feiten
Aanvankelijk probleem/oorzaak ; vorig jaar werd een dossier tegen mij wegens belaging geseponeerd omdat het over leugens ging. Het was niet moeilijk voor mij om dit te bewijzen! Het betrof hier een zaak van "vreemd gaan" waarbij de partner van de man met wie ik een relatie had wraak wou nemen om het foutlopen van haar relatie. Een jaar geleden vroeg de dame een kopie op van het gerechtelijk dossier omdat ze zich met de uitspraak niet kon verzoenen.
Huidige situatie afgelopen maanden
- dame in kwestie kreeg probatie naar mij toe nadat ze vorige zomer weer een uit de lucht gegrepen klacht tegen mij ging neerleggen voor belaging (elke klacht werd weer geseponeerd)
- dame en gaat nu aanhoudend andere valse klachten indienen en beweert zelfs dat ik haar werkgever emails stuurde (zaken steeds opnieuw geseponeerd)
- dame in kwestie belt me aanhoudend op, zowel thuis als op mijn werk en bedreigt me steeds met andere daden die ze zal doen als ik niet doe wat zij vraagt
- dame laat de politie via klachten tegen mij letterlijke" bedreigingen" voorlezen! Als ik haar geen uitleg geef over de relatie die ik met haar levensgezel had EN mijn verontschuldigingen niet aanbied ZAL ZE MIJN WERKGEVER het gerechtelijk dossier bezorgen (want ik stuurde wel eens een email vanop mijn werk ) Ze geeft meermaals in verhoren te kennen dat ze niet zal berusten voor de man in kwestie en ikzelf gestraft zijn en beiden ons werk kwijt zijn (een blanco strafregister is voorwaarde in onze professionele functies)
- zeer recent stuurde ze naar meerdere mensen uit onze directe omgeving brieven in mijn naam waar ze ook stukken uit het strafdossier aan toevoegt (deze stukken kreeg ze op de rechtbank, dit is wettelijk) . Ze heeft tot doel onrust te zaaien en onze naam te bekladden.
Vraag;
- welke klacht(en) kunnen ingediend worden? Valsheid in geschrifte, identiteitsdiefstal, belaging, bedreiging, ...?
- mag iemand stukken uit een gerechtelijk dossier misbruiken en verspreiden met het doel "opzettelijk mensen in de problemen te brengen"?
Met dank voor advies.