uitnodiging tot verhoor

mpresent
Topic Starter

uitnodiging tot verhoor

#1 , 27 dec 2015 00:42

Een vriendin van mij heeft een brief gekregen met daarop een uitnodiging tot verhoor .

er staat bij u zal gehoord worden over volgende feiten: Handel in verdovende middelen door derden
zij weet niet wat dat juist in houd

kan iemand mij daar meer uitleg over geven aub

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 27 dec 2015 08:12

Dat wil zeggen dat ze gehoord zal worden over het feit dat anderen drugs gedeald zouden hebben. Ze zal dan bvb gevraagd worden of ze weet heeft waar die eprsoon vaak naartoe ging, of hij bepaalde menwen zou kennen, ... (kan vanalles zijn).

Xenophon

#3 , 27 dec 2015 08:55

Staat er iets bij dat ze als getuige zal worden verhoord? Kan inderdaad van alles zijn, van een telefoonnummer dat in de gesprekkenlijst van een dealer staat tot een observatie die gebeurd is en waarbij ze opgemerkt werd, of een dealer (of iemand anders) die bij ondervraging iets verklaard heeft.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

mpresent
Topic Starter

#4 , 27 dec 2015 10:57

Er staat niets anders bij. Niks over getuige oçf zo maar ze heeft wel een verleden. Ze heeft 3 jaar probatie gedaan voor opschorting. gaat ze daar nu terug mee in problemen komen?

mpresent
Topic Starter

#5 , 27 dec 2015 10:59

Ze heeft wel een jaar en 3 maanden een knipperlicht relatie gehad met die persoon waar het over gaat

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 dec 2015 11:48

Staat op de uitnodiging dat zij het recht heeft voorafgaandelijk een advocaat te raadplegen?
Termijn ongeveer 3 weken na ontvangst.

Lees eens:
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 19#p203419
Indien Salduz III best doen.
Zij kan zich beroepen op zwijgrecht en moet zichzelf niet belasten.
Zij kan vragen om als anoniem getuige (wiens identiteit bekend is) gehoord te worden...mocht dat van enig belang zijn.

Als zij er effectief iets mee te maken heeft is tegenwerken contraproductief maar dat zal de advocaat dan wel uitleggen wat en hoe.
Al eens gekeken naar 'de recherche' op 4?

Xenophon

#7 , 27 dec 2015 12:50

Al eens gekeken naar 'de recherche' op 4?
Ik heb er toevallig naar gekeken met mijn echtgenote. Bijna van mijn stoel gevallen van het lachen bij sommige stukken uit de verhoren. Enerzijds mensen die het bestaan van de zon blijven ontkennen, anderzijds een paar anderen die m.i. beter af waren geweest wanneer ze simpelweg geen verklaring hadden afgelegd of niet hadden uitgeweid in hun antwoorden. Wat ik ook merkwaardig vond is dat de verdachten in vele gevallen uiteindelijk vrij goed wegkomen wanneer het vonnis wordt getoond.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

mpresent
Topic Starter

#8 , 27 dec 2015 13:12

nee er staat niks bij van advocaat of zo. alleen een uitnodiging tot verhoor en de reden waar het verhoor over gaat meer niet. zij heeft nooit in verdovende middelen gehandeld dus ze heeft op dat gebied er niets mee te maken. ale ja als ze mij de waarheid vertelt natuurlijk maar ik denk dat wel

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#9 , 27 dec 2015 13:16

Dan zal het Saluz I of II zijn.
Lees de tekst.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”