Beste,
Ik heb een vraag.
Ik ben ongeveer een half jaar geleden betrapt op het stelen van cava flessen ( 3 )
Ik had dit smorgens gedaan en ben smiddags terug naar de winkel gegaan, toen heeft men mij naar het bureel meegenomen. Men vroeg mij toen € 500 te betalen of men ging mijn vast werk verwittigen ( men wist waar ik werkte ) , ik ging ontslaan worden, politie ging mij aanhouden ,... ik kwam meermaals in deze winkels dus men had een sterk vermoede dat ik nog zaken had gestolen.
Ik heb toen uit schrik de € 500 betaald, bleek nu dat men reeds van smorgens de politie had gebeld. Ik ben achteraf ( +- maand later ) een verklaring moeten gaan afleggen. De winkel zelf had verklaard dat voor hen de zaak rond was doordat zij € 500 schadevergoeding hadden gekregen.
Toen ik echter belde naar de winkel om mijn verontschuldigingen ( oprecht ! ) aan te bieden ( ongeveer een week of 2 na de feiten ) riep de winkelbeheerster dat men zeker was dat er meer was gestolen en gaf men dus toe de politie al van smorgens te hebben verwittigd.
Ondertussen zijn we nu zo een 6 tal maanden verder en heb ik niets meer gehoord van de winkel of de politie. Politie zelf zei tegen mij dat men zelf in de fout is gegaan door € 500 schadevergoeding te vragen en de zaak normaal zal worden geseponeerd. Kan ik dit echter ergens navragen om zeker te zijn zodat ik toch iets beter kan slapen?