klacht ingedient wegens stalking

Shadow_
Topic Starter

klacht ingedient wegens stalking

#1 , 10 aug 2015 10:05

Ik heb een meisje blijven sturen en bellen terwijl ze zelden antwoorde. Maar toen ze antwoorde was dat positief en leek het niet dat ze er een probleem mee had. Ze gaf wat dubbelzinnige hints. Ze heeft een kind dus was ook niet omdat ik verliefd op haar was, ik wou gewoon meer weten over iets dat ze vroeger zei..

Nu heeft ze klacht ingedient wegens stalking. Ik ben om 14u20 uitgenodigd bij de politie. Moet ik mij zorgen maken? Gaat zij daar ook zijn?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 10 aug 2015 10:33

Zij zal daar niet aanwezig zijn.

Er is pas sprak van stalking zodra de dader wist dat hij hiermee de rust verstoorde van het slachtoffer. Dit kan zijn doordat het slachtoffer dit heeft aangegeven, maar kan ook door overmatig veel pogingen tot opnemen van contact. Dit is echter een feitenkwestie, en hangt ook af van hoe het slachtoffer reageerde. Indien het slachtoffer namelijk positief reageert op de aandacht, kan dit een tegenindicatie zijn. Maar zonder de feiten te kennen, en de inhoud van zowel uw als haar berichtjes, kan hier moeilijk iets over gezegd worden.

Shadow_
Topic Starter

#3 , 27 jan 2016 13:52

Dit gedoe is niet zo goed afgelopen voor mij.

Reclame

Didymus

#4 , 27 jan 2016 17:29

Vertel...
"sowieso" schrijf je zo.

Shadow_
Topic Starter

#5 , 31 jan 2016 14:31

het is alleen maar wachten op een dagvaarding die zo goed als zeker eens gaat komen.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”