vriend opgepakt

Ruud15
Topic Starter

vriend opgepakt

#1 , 21 feb 2016 00:05

hoi,
even een korte schets van de situatie waarover het gaat, en alvast bedankt aan degene die mijn vraag(en) willen beantwoorden...
mijn beste vriend zijn vriend is opgepakt door de politie wgens dealen.
Dit gebeurde nadat de opgepakte vriend net van bij hem kwam en de politie heeft in zijn wagen verboden waar gevonden.
Zijn opgepakte vriend zit na 2 maanden nog steeds in de gevangenis (is vroeger ook al eens tegen de lamp gelopen vandaar vermoed ik).
Nu vraagt mijn vriend zich af in hoeverre hij een bezoekje kan verwachten, bv huiszoeking met toestemming mss, of in hoeverre de politie onderzoek naar hem gaat doen...?
mijn vriend heeft geen veroordelingen of iets van die aard dus blanco strafblad.
wel ooit eens verhoord geweest voor verklaring over iem anders die met dergelijke zaken bezig was.

Nu de vragen waar hij mee zit...
Hoelang kan men de dealer vasthouden?
In hoeverre heeft hij iets te vrezen kwa verklaring afleggen of huiszoeking of iets dergelijks...?
of gaat hij niets horen en laten ze hem gewoon gerust...?

alvast bedankt voor de antwoorden, dit kan hopelijk mijn vriend wat geruststellen(of juist niet ;) )

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 feb 2016 14:37

Zonder verdere info zwaarste mogelijkheden.
1) zolang het vooronderzoek duurt kan maanden zijn (OR - raadkamer en kamer van Inbeschuldigingstelling) de laatste twee kunnen steeds verlengen indien er aanwijzingen zijn van meerdere feiten of het onderzoek nog niet afgerond is. Er zijn mogelijk specifieke wetgevingen van toepassing.
2) dat is koffiedik kijken - hoe goed kende uw goede vriend die vriend. - Kan vanaf 5 uur.
3) hangt af van antwoorden op vraag 1en 2. Daarvoor heeft men een glazen bol nodig.

Is zelf al gehoord over soortgelijke zaken met iemand anders in het verleden.......... ?????

Ruud15
Topic Starter

#3 , 21 feb 2016 22:16

de dealer kwam maandelijks bij hem over de vloer, enkele malen intens telefoon verkeer tussen de 2 omwille van geldkwesties.

ik bedoel dat mijn vriend wel al enkele malen gehoord is in andere zaken ivm narcotica...
ik weet niet of betrokkenheid bij drugszakenin het verleden waar men enkel een verklaring heeeft moeten afleggen na enkele jaren nog enig belang heeft ?? of deze na enkele jaren verwijderd worden uit het systeem...

Is er enigzins een mogelijkheid om de opgepakte dealer te bezoeken of is dit niet toegestaan tijdens het vooronderzoek?
groetjes en bedankt alvast voor de nuttige info.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 feb 2016 22:50

Als er PV's zijn dan staat zijn naam zo wie zie in ANG als drug gerelateerd.
Zowel bij politie als parket.
Voorlopige hechtenis in drugzaken kan idd maanden zijn ... hoe meer er bovenkomt hoe langer en hoe meer mensen er achter de tralies verdwijnen die 'betrokken' zijn in de zaak.
De meeste hebben er naar eigen zeggen niets mee te maken ' kwamen toevallig voorbij .... of stonden erbij'....

Bezoeken waar haal je dat vandaan een voorlopige hechtenis is in een gevangenis.... ok men noemt het wel 'hotel de houten pollepel' maar op bezoek gaan zit er voor derden niet in ( u zal vb al over een bewijs goed zedelijk gedrag moeten beschikken en familie zijn en.... en ..... dus vermoedelijk ...alleen als u er ook een reservatie neemt dan mag u daar nu binnen.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”