moeder heeft veel facturen verborgen!!

kefkevd
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

moeder heeft veel facturen verborgen!!

#1 , 15 mar 2016 15:29

Hallo,

Zoals in de titel te zien heeft mijn moeder heel veel facturen op mijn naam kunnen openen bedragen dat oplopen tot duizenden euro's, en deze verborgen heeft voor mij, ik gaf elke maand iets af thuis wat ik normaal niet verplicht ben, na een tijdje was ik dus alleen gaan wonen en bleven de facturen maar komen op mijn naam ....

Omdat ik mijn adres verandert had kwam niets meer bij haar toe natuurlijk van facturen ( waar ze waarschijnlijk niet op gehoopt had)

Zat zelfs een factuur tussen van proximus van 1500 euro die ze gewoon kon openen via de telefoon omdat ik op het zelfde adres woonde op dat moment ( heb bewijzen dat ze heeft toegegeven dat ze dit heeft opengedaan)

Na dit alles was uitgekomen hevige ruzie dus, maar blijft ze me ook lastigvallen, met haar facturen dat ik zou moeten betalen en ze drijgt met advocaten, terwijl dit dit allemaal door haar is ...

Kan ik iets doen tegen haar aub???
Kan ik haar laten verplichten haar facturen zelf te betalen???
Ik ben ondertussen al enkele maanden die facturen aan het betalen omdat ik anders last krijg met deurwaarders en dergelijke maar ben het beu haar vuiligheid te betalen

Ik ben ten einde raad kan iemand me raad geven wat ik kan doen

Alvast bedankt voor de raad...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 15 mar 2016 15:33

U kunt de politie pv's komen laten opstellen voor oplichting, al is dat meteen een vrij drastische stap.

kefkevd
Topic Starter

#3 , 15 mar 2016 15:44

Ja denk dat het niet anders zal gaan, ze weet niet van ophouden, en heeft dit al herhaalt bij een oudere broer van me ... Dus zal wel drastich moeten denk ik

Reclame

Xenophon
Juridisch actief: Ja

#4 , 15 mar 2016 15:57

Ga naar de politie en leg klacht neer zoals LeenW aanraadt. Contacteer de schuldeisers en leg de situatie uit, nodig hen uit u een kopie te bezorgen van de overeenkomst die u zogezegd zou afgesloten hebben, deponeer dat bij de politie en verzoek de schuldeisers om per direct elke in uw naam aangegane overeenkomst te stoppen, protesteer de factuur wegens identiteitsfraude en nodig hen uit ook klacht neer te leggen.

Als er iets te rapen valt, tracht het geld te recupereren bij haar.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

kefkevd
Topic Starter

#5 , 15 mar 2016 17:19

Ja zal dit dan doen, heb zelf een bericht gehouden waarin ze toegeeft dat zij die factuur heeft opengedaan, kan dit van pas komen?

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”