Is er echt geen mogelijkheid dat ik wordt vrijgesproken? Het was mijn eerste keer en heb niets misdaan gewoon op een verkeerde plek in slaap gevallenIn nogal wat politiezones wordt dit via een GAS boete opgelost.
Gezien verhoor zal het vermoedelijk via besluitwet zijn gegaan.
Hebt u een copie van uw verklaring daar staat bovenaan rechts het PV nr.
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet
Artikel 1. § 1. Hij die in een openbare plaats in staat van dronkenschap wordt bevonden, wordt gestraft : voor de eerste inbreuk, met geldboete van 15 frank tot 25 frank; in geval van herhaling binnen een jaar na de eerste veroordeeling, met geldboete van 26 frank tot 50 frank; in geval van nieuwe herhaling binnen een jaar na de tweede veroordeeling, met gevangenisstraf van acht dagen tot een maand en met geldboete van 50 frank tot 100 frank.
§ 2. Bovendien, in de bij de vorige paragraaf bedoelde gevallen, kan de delinquent, indien hij wanorde, schandaal, of voor een ander of voor hem zelf gevaar veroorzaakt, in het gemeentelijk huis van bewaring of in de veiligheidskamer van de rijkswacht opgesloten worden gedurende ten minste twee uren en ten hoogste twaalf uren. Hij ontvangt, indien zijn toestand zulks vereischt, de noodige geneeskundige zorg.
Jammer, de officier waarbij ik mijn verklaring aflegde zei dat er een redelijke kans was dat ik geen boete zou krijgen. Ik had me goed gedragen en het was mijn eerste keer.Vrijgesproken? Je zal een GAS boete krijgen dat is alles.
Wat Franciscus hier zet is zoals het normaal zou gaan via de gerechtelijke instanties.
Als ze iedere zatlap die ze opraapten voor de rechter zouden brengen, hebben ze maar dat te doen. Daarvoor hebben ze de GAS boetes uitgevonden.
Waar ik volledig tegen ben trouwens.
Echt jammer ik had echt nochtans gehoopt dat ik geen boete zou krijgen. Zoals ik eerder al zei zelfs de officier waarbij ik mijn verklaring aflegde zei dat er een redelijke kans is dat ik geen boete krijg aangezien ik me goed had gedragen, en het mijn eerste keer was.Vind ik persoonlijk ook... politierechtbanken iets beter laten functioneren zou al veel helpen.
Gezien systeem politie al geautomatiseerd is - de OI via Bpost verzonden wordt ... kan dat evengoed via systeem naar PRB gaan en via een een MS.