Contactverbod

Lavinia
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Contactverbod

#1 , 14 sep 2016 17:57

Hallo,
Ik zit met een vraag.
Mijn ex zit in de gevangenis omdat ik aangifte tegen hem heb gedaan ivm strafbare feiten die hij tegen ..... gepleegd heeft. Hij is verhoord en daarna in voorwaardelijke vrijheid gesteld met oa. een contactverbod met mij. Hij heeft daarna dan toch aan de politie toegegeven dat hij schuldig is. Omdat hij in de gevangenis terecht kwam telde het contactverbod waarschijnlijk niet meer.Ik ben een aantal keren bij hem langs geweest om het 1 en ander uit te klaren. En zat zelf met veel vragen. Totdat ik geweigerd werd bij de gevangenis, de onderzoeksrechter had opnieuw een contactverbod opgelegd. Wat is daar de reden dan van? Weet iemand hier meer over?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke

#2 , 14 sep 2016 18:03

Onderzoeksrechter kan bezig zijn met een onderzoek waarbij het beter acht dat U geen contact hebt met hem?
Er is immers een vonnis.

Het is niet slim van uwentwege dit vonnis niet te respecteren, want als het later terug fout loopt zal je niet echt geloofwaardig overkomen om opnieuw contactverbod aan te vragen.

Franciscus

#3 , 14 sep 2016 22:57

Man kan onder secreet staan.
Gevangenispersoneel is op de hoogte van de voorwaarden door OR opgelegd.

Reclame

Lavinia
Topic Starter

#4 , 15 sep 2016 12:41

Ok, maar is het niet vreemd dat het bezoek eerst geen probleem was en daarna ineens wel? Dan hadden ze me toch al vanaf het begin niet toegelaten?

Lavinia
Topic Starter

#5 , 15 sep 2016 12:43

De OR heeft het contactverbod opnieuw uitgesproken, dat is toch normaal alleen als iemand vrij op voorwaarden is en niet als hij al in de gevangenis zit?

Gebruiker21

#6 , 15 sep 2016 12:56

De OR heeft het contactverbod opnieuw uitgesproken, dat is toch normaal alleen als iemand vrij op voorwaarden is en niet als hij al in de gevangenis zit?
Wat giserke zegt is dat het vreemd is dat er een contatverbod is, wat in principe wil zeggen dat jij hem niet in je buurt wil, en de rechter gaat hiermee akkoord. Maar nu ga je hem zelf opzoeken (los van de reden waarom)? Dus je wil toch nog in zijn buurt zijn? Vandaar dat een volgende vraag om een contactverbod vreemd zal overkomen, nadat je hem zelf gaat opzoeken in de gevangenis.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Adriana

#7 , 15 sep 2016 13:09

...tenzij het contactverbod niet door topicstartster werd aangevraagd.

Lavinia
Topic Starter

#8 , 15 sep 2016 13:19

Ja dat snap ik, maar dat was eigenlijk niet precies mijn vraag. Het is zo dat ik geen contactverbod heb aangevraagd maar dat de rechter dat heeft besloten toen hij onder voorwaarden vrij kwam. Volgens de advocaat wordt zo'n verbod opgeheven als iemand dan toch in de gevangenis beland. Ik vind het zelf eerlijk gezegd geen probleem omdat we toch alles al besproken hadden. Mijn vraag was alleen wat de reden zou kunnen zijn, dat het opgeheven was en daarna toch weer toegepast moest worden? ( wat nogmaals voor mij geen probleem is) Dat vraag ik me alleen af. Omdat ik van JWA heb gehoord dat ze dat vreemd vonden en het ook niet begrepen. Daarom dacht ik dat misschien hier iemand een idee had.

sloeberken

#9 , 15 sep 2016 15:04

De rede zal je moeten vragen aan de onderzoeksrechter. Niemand hier heeft een glazen bol om te zien waarom OR die beslissing nam.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”