Intimidatie ex-werkgever

saalym
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Intimidatie ex-werkgever

#1 , 03 okt 2016 14:37

Dag Forum,

Ik had een vraag ivm een ex-werkgever die me net terug opbelde om me valselijk te beschuldigen van diefstal. Ik ben daar ondertussen al meer dan 3 maand weg en nu wordt ik plots weer opgebeld. Ze beschuldigen me van het stelen van een hoop materiaal bij mijn vertrek. Blijkt dat een camera weg is en nog enkele zaken. Ik werkte een tijdje freelance na mn ontslag voor hen en toen ook waren er grote problemen en dreigementen bij de factuur die ik hen stuurde. Uiteindelijk hebben ze die met veel tegenzin betaald maar nu is er dit voorval. Ik heb daar helemaal niets meegenomen bij vertrek en weet absoluut niet waarover ze het hebben. Ze gaven me een kans om het materiaal terug te brengen en het zo te laten of ze gingen de politie verwittigen. Ik zei hen dat ze zonder probleem mochten de politie verwittigen. Nu vraag ik me af wat ik nog meer kan doen om deze mensen me met rust te doen laten. Verwittig ik zelf de politie?

Met vriendelijke groeten.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 03 okt 2016 14:40

U kunt zien of ze inderdaad naar de politie gaan (bewijslast ligt bij hun).
Als ze nog contact opnemen met u kunt u vragen om dit te stoppen, en u kunt klacht indienen wegens belaging.

Franciscus

#3 , 03 okt 2016 22:02

Is aangifte want belaging is nu een correctioneel vervolgbaat feit.
Elk gesprek vanaf nu opnemen via GSM of ander opnameapparaatje is wettig bewijsmiddel ( rechter zal wel oordelen).
Dus best nog eenmaal opnemen als ze bellen en opnemen - u hoeft dat niet te zeggen en daarna niet meer opnemen maar wel het aantal telefoontjes noteren dus eventjes opnemen en neerleggen zo kan u de verbinding bewijzen.
Dan aangifte wegens belaging.

Reclame

saalym
Topic Starter

#4 , 05 okt 2016 08:56

Bedankt voor de nuttige antwoorden. Ik heb ondertussen nog een mail ontvangen van hen met nogmaals dreigingen en beschuldigingen. Ik vraag me nu gewoon af of ik dat gewoon zo moet laten of toch stappen moet ondernemen.

Met vriendelijke groeten

sloeberken

#5 , 05 okt 2016 09:00

Denk dat je toch best klacht indient bij de politie.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

JPV

#6 , 05 okt 2016 09:07

zonder discussie stappen ondernemen.

Franciscus

#7 , 05 okt 2016 14:02

Ka als belaging worden beschouwd maar mogelijk ook als afpersing.
Nu aangifte bij politie gaan doen is het beste zeker als u over de bewijzen van aankoop beschikt van die toestellen deze bewijzen meenemen.

saalym
Topic Starter

#8 , 06 okt 2016 14:35

Bedankt voor jullie antwoorden. Ben naar de politie gestapt maar ze zeiden me dat ik geen aangifte kon doen omdat de tegenpartij zelf nog niet naar de politie is gestapt om aangifte te doen. Klopt dit?

JPV

#9 , 06 okt 2016 15:09

Voor belaging kan je altijd klacht indienen. Wat heb je exact gevraagd om klacht voor in te dienen?

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”