PV verkeersovertreding of smaad

ypstars
Topic Starter
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Skype Website

PV verkeersovertreding of smaad

#1 , 18 okt 2016 14:50

Net hetzelfde meegemaakt...straat in het centrum met verbod van +3.5T ...Op het einde van de straat steek ik over omdat tankwagen 25Ton mij op de hielen zit om in te halen, maar niet lukt wegens straat te smal..ik steek over , kom op het voetpad..Oom agent komt met fiets aangereden, begint te roepen dat dit niet kan, en dat ik op voetpad terechtkom etc etc...Terwijl staat de 25 Ton wagen naast ons aan te schuiven aan het rond punt...ik vraag hem, zie je niet waarom ik hier overvlieg? Die vrachtwagen daar !! Wat is er van die vrachtwagen vraagt hij...? Ik zeg gewoon" omdat hij hier niet mag rijden natuurlijk"....vraagt hij ome agent " en waarom niet? Ik wijs naar het bord dat 2 meter achter hem staat....Wat doet mijnheer ? Op zijn fiets springen en doorrijden natuurlijk...Jaja, in dienst van het volk, en betaald door het volk...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 18 okt 2016 14:53

Net hetzelfde meegemaakt...straat in het centrum met verbod van +3.5T ...Op het einde van de straat steek ik over omdat tankwagen 25Ton mij op de hielen zit om in te halen, maar niet lukt wegens straat te smal..ik steek over , kom op het voetpad..Oom agent komt met fiets aangereden, begint te roepen dat dit niet kan, en dat ik op voetpad terechtkom etc etc...Terwijl staat de 25 Ton wagen naast ons aan te schuiven aan het rond punt...ik vraag hem, zie je niet waarom ik hier overvlieg? Die vrachtwagen daar !! Wat is er van die vrachtwagen vraagt hij...? Ik zeg gewoon" omdat hij hier niet mag rijden natuurlijk"....vraagt hij ome agent " en waarom niet? Ik wijs naar het bord dat 2 meter achter hem staat....Wat doet mijnheer ? Op zijn fiets springen en doorrijden natuurlijk...Jaja, in dienst van het volk, en betaald door het volk...
Voor alle duidelijkheid, iemand anders die een overtreding maakt, geeft u niet het recht om zelf een overtreding te maken. Enfin, goed dat die agent nog ergens begrip heeft voor de situatie en u laat vertrekken.

ypstars
Topic Starter

#3 , 18 okt 2016 14:59

Als da geen kromme redenering is weet ik het ook niet. Natuurlijk geeft mij dat het recht niet om ook een overtreding te begaan.. Ik had enkel het recht om onder die wielen van de vrachtwagen te liggen, terwijl hij met 25 ton over mij rijdt..In een straat waar hij helemaal niet mag zijn..Je reactie dat agent nog ergens bergrip heeft, is enkel om te provoceren vermoed ik ... ik heb allezins geen begrip voor een wijkagent op de fiets die niet eens weet of daar vrachtwagens mogen rijden of niet...en alsof da nie erg genoeg is nog eens flink de boer uithangen en gewoon vertrekken...uit eerlijke schaamte denk ik ...

Reclame

Gebruiker21

#4 , 18 okt 2016 15:16

Ik had enkel het recht om onder die wielen van de vrachtwagen te liggen, terwijl hij met 25 ton over mij rijdt.
U had het recht om van uw fiets te stappen en gewoon als voetganger, met de fiets aan de hand, op het voetpad te wandelen, tot die tankwagen voorbij was.

Sorry hoor, maar veel "zwakke weggebruikers" vandaag de dag eigenen zichzelf rechten toe die ze echt niet hebben. Haaietandjes op een fietspad? Kennen de meeste fietsers niet, hoor. Ze vliegen voor uw neus de baan over, terwijl de haaietanden toch duidelijk aangeven dat ze geen voorrang hebben (zoals bijvoorbeeld hier: https://www.google.be/maps/@51.1559929, ... 312!8i6656). Ze denken dat ze op de rijbaan mogen fietsen ipv op het fietspad als ze met 5 of 6 zijn, etc...

Meer dan terecht dat de politie fietsers erop wijst dat ook zij zich aan de regels te houden hebben, zelfs als ze die regeltjes belachelijk vinden. Ik vind het ook belachelijk dat ik op de E17 geen 130 mag rijden, maar als ik het wel doe, kan ik beboet worden, dus hou ik me aan de 120 km/uur. Punt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

ypstars
Topic Starter

#5 , 19 okt 2016 23:30

Da kan wel allemaal zo zijn wat je verteld...maar mijn recht om op het einde van een straat van 5 meter breed , met op een meter achter mij !!!! waarvan ik niet eens weet of hij mij ziet, en die daar - nogmaals- NIET mag rijden in die straat , van dat recht ga ik geen gebruik maken, toch bedankt..Als jij van je fiets wil springen met een vrachtwagen op een meter achter jou, mag je mij dat altijd eens komen voordoen...En die regels mag hij mij zeker op wijzen, maar ik ga mij niet onder de wielen van een vrachtwagen leggen, ik mag toch wel mijzelf in veiligheid brengen als er zulk gevaar dreigt...?? Je E 17 relevantie ontgaat mij wel een beetje...

LeenW

#6 , 19 okt 2016 23:40

Zijn we nu niet een beetje aan het dramatiseren? Maar goed, als het inderdaad de enige optie was om een zekere dood te vermijden, kan ik uw verkeersovertreding nog wel begrijpen.

Gebruiker21

#7 , 20 okt 2016 09:41

en die daar - nogmaals- NIET mag rijden in die straat
Nogmaals, een ander zijn overtreding heeft totaal geen uitstaans met uw overtreding.
Als jij van je fiets wil springen met een vrachtwagen op een meter achter jou, mag je mij dat altijd eens komen voordoen...
Wie spreekt er van springen? Rijdt gewoon met je fiets even het voetpad op zodat je veilig bent, en stap dan onmiddellijk af. Dan had die agent waarschijnlijk helemaal niets gezegd. Maar je bent gewoon verder blijven fietsen op het voetpad. Tja... En dan nog een grote mond opzetten tegen een agent die je terecht een opmerking geeft...
En die regels mag hij mij zeker op wijzen, maar ik ga mij niet onder de wielen van een vrachtwagen leggen, ik mag toch wel mijzelf in veiligheid brengen als er zulk gevaar dreigt...??
Tja, als je er zo over denkt, kan ik enkel aanraden om, moest je ene boete ontvangen, deze niet te betalen en uw gelijk te proberen halen voor de politierechtbank. Veel succes!
Je E 17 relevantie ontgaat mij wel een beetje...
Ik vrees dat er je wel iets meer ontgaat... :roll:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

ypstars
Topic Starter

#8 , 20 okt 2016 12:05

Niet te neerbuigend doen jongen, is nergens voor nodig..Als je de het idiote de van situatie niet wil begrijpen, hoef je daarom nog niet het schoolmeesterke uit te gaan hangen.
Zal toch maar verduidelijken : het ging om de perceptie en het gevoel je krijgt als je gewoonweg van de baan gedrukt wordt door zulk gevaar, (zei ik het al dat hij daar niet mocht rijden? ) ...en dat jij dan probeert uit te leggen -aan de hand van een debiel voorbeeld- dat je boete krijgt als je de regeltjes overtreed... alsof je tegen een debiel praat, kan je ook wat debiel gedrag terug verwachten...
Ik ga natuurlijk geen boete krijgen, hij was zodanig van da verbodsbord geschrokken dat hij rap weg was..

Milo72

#9 , 20 okt 2016 12:15

Beste ypstars,
Je reactie slaat nergens op.
Gebruiker21 heeft gelijk
1. de overtreding van de ander heeft geen uitstaans met jouw overtreding.
2. je beging een overtreding. Punt. Als je een boete zou krijgen zou je die kunnen aanvechten, en als je inderdaad afdoende kan aantonen dat je die overtreding moest maken omdat je anders onder de wielen van die vrachtwagen terecht kwam, zal je inderdaad vrijgesproken worden.

Maar ikzelf (en blijkbaar ook Gebruiker21, en aan zijn reactie te merken ook die agent, en dus ook hoogstwaarschijnlijk een eventuele rechter die hierover zou moeten oordelen) heb het heel moeilijk om de overdreven dramatisering die je NA je eerste post opvoert, te geloven.

In je eerste post zeg je "Wat is er van die vrachtwagen vraagt hij...? Ik zeg gewoon" omdat hij hier niet mag rijden natuurlijk"
Als het gegaan is zoals je in je gedramatiseerde latere versie voorstelt, lijkt het me logischer dat je dan "omdat ik anders morsdood was geweest" zou geantwoord hebben.

En tenslotte nog dit: als je anderen gaat betichten van neerbuigend doen, laat je uitspraken als "jongen", "schoolmeesterke" en "debiel" zelf beter achterwege
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

LeenW

#10 , 20 okt 2016 12:42

Ik denk dat hiermee ook alles gezegd is, en aangezien de verkeersovertreding van ypstars los staat van de vraag van TS, kan hier wel een slotje op.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”