Vervolg "Hacking op school" brief

Bramkaper
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Vervolg "Hacking op school" brief

#1 , 17 nov 2016 11:34

Geachte
Zoals jullie weten heb ik enkele maanden geleden een topic gestart wegens school hacking, na 8 maanden kreeg ik eindelijk iets te weten van de rechtbank. Alleen weet ik niet goed wat deze tekst inhoud en wat ze er mee bedoelen.

Kan iemand het "vertalen" naar wat menselijke taal?

Mvg

Afbeelding

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 17 nov 2016 11:41

Dit is een kennisgeving aan u dat men u effectief gaat vervolgen voor de 5 vermelde misdaden. Google de artikels onderaan eens en dan ziet u welke straffen u staan te wachten bij veroordeling.

Meeboo

#3 , 17 nov 2016 11:44

Zoals het er staat. u zal vervolgd worden voor valsheid in informatica, informaticabedrog, heling, hacking en data sabotage.

Gewichtige aanklacht, ik zou als ik u was een goede advocaat zoeken ter verdediging.

ps uit uw vorige mail kan ik nergens heling halen. Waarom vervolgen ze u voor dit feit?

Reclame

Bramkaper
Topic Starter

#4 , 17 nov 2016 11:53

Zoals het er staat. u zal vervolgd worden voor valsheid in informatica, informaticabedrog, heling, hacking en data sabotage.

Gewichtige aanklacht, ik zou als ik u was een goede advocaat zoeken ter verdediging.

ps uit uw vorige mail kan ik nergens heling halen. Waarom vervolgen ze u voor dit feit?
Weet ik ook niet, heb gezocht dat het iets te maken had met verkopen van gestolen goederen?

steve1991

#5 , 17 nov 2016 11:59

Zou men onder heling ook niet kunnen verstaan over het verkopen van de informatie die je gevonden hebt tijdens het hacken?
(bv mensen betalen je om adresgegevens van bepaalde personen door te geven ofz)

Bramkaper
Topic Starter

#6 , 17 nov 2016 12:13

Zou men onder heling ook niet kunnen verstaan over het verkopen van de informatie die je gevonden hebt tijdens het hacken?
(bv mensen betalen je om adresgegevens van bepaalde personen door te geven ofz)
Zolang ik mij herinner heb ik nog nooit geld verdient met hacking, ik heb wel enkele dingen gekocht valt dat er ook onder?

steve1991

#7 , 17 nov 2016 12:26

Dit valt hier ook onder, als de goederen gestolen waren door iemand anders (of vermoeden van). nu met de informaticawetgeving, weet ik niet hoe ver dit zal gaan

LeenW

#8 , 17 nov 2016 12:30

Elke beschuldiging wordt apart bekeken, mogelijk zal de heling het vonnis niet halen maar de andere bewezen misdrijven wel.

Meeboo

#9 , 17 nov 2016 12:31

was u meerderjarig op datum van de feiten?

Bramkaper
Topic Starter

#10 , 17 nov 2016 12:34

was u meerderjarig op datum van de feiten?
Toen ik 16-17 was heb ik de school al eens eerder gehackt, maar niet zo uitgebreid enkel toegang tot de servers, backup bestanden etc. Toen ik 18 was heb ik op de hack van toen ik 17 was verder uitgebreid naar een volledige hack als je snapt wat ik bedoel. Maar dat weten ze niet ze weten enkel dat ik de school heb gehackt toen ik 18 was.

mava105

#11 , 17 nov 2016 13:57

[. Maar dat weten ze niet ze weten enkel dat ik de school heb gehackt toen ik 18 was.
Dan weten ze het waarschijnlijk nu, want mogelijks lezen ze hier mee.

mava105

#12 , 17 nov 2016 14:00

[quote="Bramkaper"]. Alleen weet ik niet goed wat deze tekst inhoud en wat ze er mee bedoelen.

Wel slim genoeg om te hacken, maar blijkbaar niet om een brief te lezen. :? Is nochtans duidelijk opgemaakt.

Gebruiker21

#13 , 17 nov 2016 14:25

Zolang ik mij herinner heb ik nog nooit geld verdient met hacking, ik heb wel enkele dingen gekocht valt dat er ook onder?
U bedoelt daarmee hackersoftware of iets dergelijks? Dat zou inderdaad als heling kunnen gezien worden, ja...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Bramkaper
Topic Starter

#14 , 17 nov 2016 15:31

. Alleen weet ik niet goed wat deze tekst inhoud en wat ze er mee bedoelen.

Wel slim genoeg om te hacken, maar blijkbaar niet om een brief te lezen. :? Is nochtans duidelijk opgemaakt.
Dag Mava

Het lezen was makkelijk, de inhoud begrijpen was iets lastiger, hacken en rechten hebben niet echt zoveel met elkaar te maken. Dacht beter even vragen waarmee ik te maken had.

Mvg

Bramkaper
Topic Starter

#15 , 17 nov 2016 15:32

U bedoelt daarmee hackersoftware of iets dergelijks? Dat zou inderdaad als heling kunnen gezien worden, ja...
Het was een abonnement op een website waarmee je toegang hebt tot een database van gehackte websites.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”