hoe kan deze uitspraak

sjolanda
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

hoe kan deze uitspraak

#1 , 20 nov 2016 21:09

Ik heb een brief van een gerechtsdeurwaarder omdat ik samen met een vriend en mijn ex vriendin ben betrapt op het tanken zonder betalen.
De plakken van de auto en de auto stonden op naam van die vriend.
We zijn echter met drie veroordeeld. naar mijn idee klopt dit al niet maar nu is het ook nog eens zo dat ik de enige ben die betaald. Ik heb intussen al zo een 1000 euro afgelost en mijn ex vriendin en die vriend nog geen cent.
Dit klopt toch niet het is zijn auto en zijn kenteken moet ik daar aan betalen?

Dank u wel alvast

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 nov 2016 21:16

Hoe komen ze aan uw identiteit????
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 20 nov 2016 21:23

Omdat niet enkel de auto/kenteken van belang is, maar wel wie getakent heeft zonder te betalen en wie medeplichtig was. U zal meer dan waarschijnlijk "minstens "medeplichtig bevonden zijn (iets wat u in het vonnis zal kunnen lezen)

U zal waarschijnlijk hoofdelijk en solidair aansprakelijk gesteld worden (burgerrechterlijk en/of strafrechterlijk), waardoor men bij om het even van u drie kan aankloppen om te betalen. U kan dan zelf, indien u teveel betaalt, het verschil terug proberen te krijgen van uw mede-veroordeelden.

Dit principe bestaat om ervoor te zorgen dat het niet de slachtoffers of de overheid zijn die bij iedereen hun geld moeten proberen te recupereren, maar de veroordeelden dit extra werkje mogen klaren...

Reclame

LeenW

#4 , 20 nov 2016 22:08

U bent samen betrapt, dus u bent samen schuldig. Het principe van de hoofdelijkheid legde JPV al uit.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”