beschuldigd worden op kat te schieten

lucas1957
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

beschuldigd worden op kat te schieten

#1 , 16 dec 2016 11:13

ik word beschuldigd door mijn buurvrouw dat ik op haar kat zou geschoten hebben ongeveer 10 maanden geleden
ben wel in bezit van een luchtkarabijn en deze heeft mijn buurvrouw zien staan bij mij in huis
ik heb nooit maar dan ook nooit op eender welke kat geschoten
nu moet ik op verhoor bij de politie , wat moet ik mij daar bij voorstellen

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 16 dec 2016 11:24

Men gaat u enkele vragen stellen en bij gebrek aan bewijs gaat men u naar huis sturen en de zaak seponeren.

Moet u voor uw wapen over een vergunning beschikken? Dat gaat mogelijk wel een probleem geven maar staat los van de klacht.

tira00

#3 , 16 dec 2016 12:37

Waarom heeft u een luchtkarabijn in huis?
Waarom heeft u die nodig?

Reclame

Weo
Juridisch actief: Ja

#4 , 16 dec 2016 13:06

Waarom heeft u een luchtkarabijn in huis?
Waarom heeft u die nodig?
Voor zover ik weet vind het verhoor niet niet plaats en zijn die vragen juridisch niet relevant.

Als u inderdaad, zoals u zegt, nooit in de richting van een kat heeft geschoten (wat ik ten zeerste hoop...), zullen ze u weinig ten laste kunnen leggen.

Als er natuurlijk foto's voorliggen van de kat die wonden heeft, waarbij de wonden er alle schijn van hebben dat ze werden gemaakt door een luchtkarabijn en uw buurvrouw (of een andere getuige) verklaart dat ze u heeft zien schieten, ja, dan liggen de zaken weer anders...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 16 dec 2016 16:57

Uitgenodigd door politie ... staat op uitnodiging de reden ? mishandeling dieren en een artikel van een wet?
Hebt u het recht een advocaat te raadplegen voor het verhoor?

Die info maakt voor ons de zaak al veel duidelijker.
Voor de rest zie @Weo.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”