Mijn zoon heeft de auto van een vriend van hem beschadigd na een fikse ruzie.
2 ramen ingeslagen.
Nu beweert de tegenpartij dat de carrosserie ook geraakt is, wat volgens mijn zoon niet zo is, maar bon...
Dit incident heeft plaatsgevonden in juni 2016.
Hij is toen meegenomen voor verhoor, tot vandaag niets meer van gehoord.
Vandaag belde de wijkagent mij op om me mee te delen dat die zaak naar het parket vertrokken is en dat het best zou zijn dat mijn zoon contact opneemt met zijn ondertussen ex-vriend om de betaling te regelen, om zijn goede wil aan het parket te tonen.
Wat mij wel wat bizar lijkt is dat die persoon nooit een poging gedaan heeft om mijn zoon op de hoogte te stellen van de kosten, noch een vraag tot betaling.
De wijkagent wist me ook mee te delen dat er in het dossier een kostenraming zit, garage of carrossier? maar niet van een expert.
De schade is ook door de politie vastgelegd op foto, 2 uur na de feiten waardoor ik durf te vermoeden dat tussen de feiten en vastlegging op foto nog extra schade aan die wagen is toegebracht door de eigenaar.
Zijn vriend heeft de beschadigde wagen nooit laten maken maar heeft een andere gekocht.
Nu vraag ik me wel erg af of zo'n kostenraming door garage of dergelijke wel aanvaard kan worden in het gerecht omdat het mij niet zo onafhankelijk lijkt, bij een ongeval komt toch ook een expert kijken.