Verkochte auto

Bauteken
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verkochte auto

#1 , 30 jan 2017 18:41

Ik ben namelijk opgelicht door iemand waar ik een relatie met had. Hij leende mijn auto. Hij vertelde mij dat hij er een ongeluk met heeft had. Ik keek toevallig eens op kapaza en zag mijn auto te koop staan in een garage te mol. Onmiddellijk politie gebeld. Die hebben mijn auto verzegeld. Wie hem verkocht heeft aan die garage ken ik niet. Ik heb ook een lening op mijn auto. Zou ik mijn auto nog terug krijgen? Weet iemand advies?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#2 , 30 jan 2017 20:03

Hoe kon jij op Kapaza zien dat het uw auto was? Er zijn meer dan waarschijnlijk wel meer wagens van dezelfde cilinderinhoud en kleur

Bauteken
Topic Starter

#3 , 30 jan 2017 20:37

Politie heeft nagegaan in die garage naar het inschrijvingsbewijs. Was ook zelfde bouwjaar, zelfde km. Heb eerst ook gebeld naar die garage en gevraagd op wie die auto sprak en was degelijk de mijne

Reclame

Franciscus

#4 , 31 jan 2017 22:46

Sprekende auto?
U zal aangifte moeten doen bij de politie voor diefstal/oplichting/misbruik van vertrouwen.
In principe zal u eerst de persoon aan wie u de wagen hebt uitgeleend om - uitleg moeten vragen - auto terugvragen en hem dan bij niet voldoen aangetekend in gebreke stellen wegens niet teruggeven van de auto... dan pas wordt het een misdrijf.

Politie zal van de firma wel te horen krijgen wie hem aan hen heeft verkocht.
Probleem zal zijn als ze een 'eerlijke' prijs hebben gehad - ter goeder trouw ' is de kans klein dat u de auto terug gaat krijgen.
Maar ik voeg er ineens aan toe ... dat hangt af van heel veel zaken en omstandigheden.

Bauteken
Topic Starter

#5 , 01 feb 2017 09:24

Ik heb dit reeds al gedaan. Mijn ex vriend vinden ze nergens niet terug in hun pc, waarschijnlijk gaat het hier om een vervalsing van naam. Advocaat denkt wel dat de garage mijn auto gekocht heeft voor weinig geld. Mijn auto stond te koop voor 11 750 euro, dus hij zal er veel minder voor betaald hebben. Mijn auto is nog 17000 euro waard. Dus verkoopt hij hem al onder de verkoopswaarden

Franciscus

#6 , 01 feb 2017 14:43

Gezien advocaat laat na de aangifte best alles maar door uw advocaat regelen.

Bauteken
Topic Starter

#7 , 02 feb 2017 12:54

Advocaat kan voorlopig niks doen. Hij moet afwachten op het onderzoek van parket

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”