Beste,
Een tijdje geleden heb ik de stommiteit van mijn leven begaan: Na 22 jaar terreur door mijn stiefvader& moeder die me ook vervreemd hebben van mijn eigen halfbroers en halfzussen, heb ik wraak genomen. Voor jan en alleman heb ik hem een slag met een Engelse sleutel op zijn schouderblad verkocht, haarlak in zijn ogen gespoten en ook nog bedreigd met een mes. Voorlopig ligt het dossier nog bij parket, maar vermoed dat ik er niet zal afkomen met een minnelijke schikking ofzo. Indien het voor de rechter komt, zouden volgende elementen dan kunnen leiden tot een opschorting van straf zodat mijn strafblad blanco blijft?
- Feit dat er bij de jeugdrechtbank al een torenhoog dossier is tegen mijn stiefvader en moeder
- Feit dat ik als kind door mijn eigen moeder bij de grootouders geplaatst werd, omdat hij mij altijd sloeg en er ook andere zaken gebeurde (en ze het dus logischer vond om mij weg te steken, met hem te trouwen en nog extra kinderen te maken, ipv voor mij te kiezen)
- Dat ik zwart op wit door een chatgesprek met mijn halfzus kan bewijzen dat hij een week voor het voorval mij zelf probeerde aan te vallen met een baksteen en ik in datzelfde gesprek gezegd heb dat ik sindsdien verdedigingsmiddelen in mijn handtas zou hebben (die ik dus plots in een woedeaanval als aanvalsmiddel heb gebruikt)
- Dat ik op het moment van de aanval een maand gedeeltelijk arbeidsongeschikt werd verklaard door de arbeidsdokter wegens een stressreactie.
- Ook kan ik aantonen dat ik op het moment van de aanval in behandeling was bij het mobiel crisisteam van de dienst psychiatrie (toevallig opgestart in dezelfde periode van het voorval met de baksteen) en heb ik nog een kopie van het voorschrift van de psychiater waaruit blijkt dat ik 2 dagen voor de aanval met anti-depressiva begonnen ben. Op de bijsluiter staat dat dit in het begin net extra agressie kan opwekken, zeker als je het zoals ik voor de eerste keer moet nemen.
-Uit eigen beweging ben ik in behandeling bij gedragstherpeut
- Blanco strafblad en vast werk
- Feit dat hij liegt over zijn verwondingen. Hij heeft in zijn PV verklaart dat hij die Engelse sleutel op zijn achterhoofd heeft gekregen. Wel vreemd dat er nergens geen bloed lag en hij nog met de fiets in de hand naar huis kon wandelen...
-Heb in mijn verhoor verklaard dat ik bereid ben om zijn medische kosten te vergoeden en ook bereid ben tot bemiddeling.
Brrr, wat heb ik toch angst voor de gevolgen! Zou er nog een waterkansje bestaan dat mijn strafblad ondanks de ernst van de feiten toch nog blanco blijft? Of dat ik er met een minnelijke schikking vanaf kom?
Angstige groetjes,
Amelietje