Huisdiefstal

AngeliqueM
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Huisdiefstal

#1 , 13 feb 2017 14:59

Kan iemand mij helpen? Ik ben werkende in de dienstencheque sector, en heb mij laten verleiden bij een klant.. ik nam een jurkje mee, nadien ging ze uiteraard bij de politie die een huiszoeking uitvoerde en uiteraard dat jurkje vomd, mijn strafblad is blanco... Ik heb eerlijk toegegeven aan de politie dat ik dat jurkje heb ontvreemd en toegezecht op een schadevergoeding... Maar nu maakt het slachtoffer mij overal zwart, mag dat zomaar? Die zaak is nog niet voorgekomen er zijn enkel nog maar net de verhoren geweest, ik voel mij al schuldig en rot maar nu word ik overal bekeken.. wat moet ik doen??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 13 feb 2017 15:09

Wat bedoel je met "overal zwart maken"? Dat ze uw werkgever inlichten, lijkt mij niet meer dan evident.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 feb 2017 22:50

Huisdiefstal is niet niks

Art. 464. De gevangenisstraf is ten minste drie maanden, indien de dief een dienstbode of een loondienaar is, zelfs wanneer hij de diefstal gepleegd heeft ten nadele van andere personen dan die welke hij diende, maar die zich bevonden hetzij in het huis van de meester, hetzij in het huis waar hij hem vergezelde, of indien de dief een werkman, gezel of leerling is, die de diefstal heeft gepleegd in het huis, het werkhuis of het magazijn van zijn meester, of ook indien de dief een persoon is die gewoonlijk arbeid verricht in de woning waar hij gestolen heeft.

Art. 465. In de gevallen van de vorige artikelen kunnen de schuldigen bovendien worden veroordeeld tot ontzetting van rechten overeenkomstig artikel 33 (...). <W 09-04-1930, art. 32>

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”