Agressie na benzodiazepines

Lupi
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Agressie na benzodiazepines

#1 , 28 nov 2024 19:48

Na een cafébezoek ging het licht uit en wist ik niet meer hoe/waar/wanneer… ik thuis was gekomen. Ik werd verteld dat ik zeer agressief was. Maar door de black-out kon ik me totaal niks herinneren. Nu blijkt dat ik positief getest ben op benzodiazepines. Ik ben dus het slachtoffer van spiking. In mijn medisch dossier staat ook al jaren dat ik paradoxaal reageer op benzodiazepines. Ik wil dat de mensen waar ik agressief tegen was zich burgerlijke partij kunnen stellen in de klacht van de spiking. Hoe pak ik dat aan?
Hebben jullie tips qua onderzoeksdaden?
Ik heb gevraagd om een toxicoloog aan te stellen maar eventueel bijkomende testen? (Haaranalyse, extra urine onderzoek,…) Hoe kan ik me op een correcte manier verontschuldigen tegenover de mensen waartegen ik agressie vertoonde?
Ik voel me zo ongelooflijk schuldig.

eylis

#2 , 28 nov 2024 20:27

Dit vind ik een heel vreemde case. U heeft een medisch dossier waaruit blijkt dat u "paradoxaal" reageert op benzodiazepine. Dat betekent dat u al jaren behandeld bent met psychotropen. Anders zou u niet eens weten dat u er niet al te goed op reageert. U gaat een avondje stappen en hebt een black-out. U blijkt na die avond positief te testen op BDZ en u wijt dat aan spiking. Dat is uiterst eigenaardig. Immers: spikers gebruiken doorgaans andere producten dan dat. Dus dat ze nét dàt product gebruiken is wel erg toevallig. Zou het niet kunnen dat u het zelf heeft genomen (dat oude doosje uit de medicijnkast) en dat u het niet meer weet?

Lupi
Topic Starter

#3 , 28 nov 2024 20:49

Als epilepsielijder zit het in een standaardprocedure om benzodiazepines als stopmedicatie te gebruiken. Dus het is al eerder voorgevallen dat ik dergelijke reactie had - ja. En nee, het zelf innemen van een medicijn waarop je weet dat je er niet tegen kan is geen optie. Waarom zou je jezelf zoiets aandoen? Als je geen deftige reactie kan geven dan hoef je hoegenaamd niet te reageren hoor.

Reclame

LeenW

#4 , 28 nov 2024 20:53

Eylis bedoelt het zeker niet slecht, het is gewoon een vreemd verhaal. Het wordt sowieso ook moeilijk om aan te tonen dat het om spiking gaat en geen slechte trip was.

Lupi
Topic Starter

#5 , 28 nov 2024 21:04

Er zijn ook aanwijzingen dat ik met een taxi naar een bepaalde plek werd gebracht. Die werd niet door mij betaald/gereserveerd/opgebeld… de bloed- en urineanalyse zijn duidelijk! De stof was aanwezig in mijn lichaam.

Franciscus

#6 , 30 nov 2024 20:51

Is er een aangifte geweest tegen u bij politie parket of onderzoeksrechter?
Dus een opsporingsonderzoek of gerechtelijk onderzoek dat opgestart is?

Dan wordt u uitgenodigd door de politie Salduz cat 3 met de mogelijkheid een advocaat mee te nemen naar verhoor of deze voorafgaandelijk te raadplegen.
U hebt ook zwijgrecht... om maar twee van de vele elementen (Wet Salduz en wet Francimont)

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”