Oplichtin na bitcoin aankoop

Mari7
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Oplichtin na bitcoin aankoop

#1 , 20 apr 2025 14:54

Beste, kan er iemand advies geven of er instanties bestaan die je kan contacteren na oplichting van aankoop van bitcoins?
Alvast bedankt en vriendelijke groet.

Sirkii

#2 , 20 apr 2025 18:40

Vrees van niet. Da s waarom ik er altijd ver weg van ben gebleven. Hopelijk is t verlies niet al te groot.

Mari7
Topic Starter

#3 , 20 apr 2025 19:00

Vrees van niet. Da s waarom ik er altijd ver weg van ben gebleven. Hopelijk is t verlies niet al te groot.
Jammer genoeg wel, maar gelukkig niet voor mij persoonlijk. Ik blijf er ook van weg, maar ben op zoek naar antwoorden voor een vriend.

Reclame

Rolstoel1

#4 , 21 apr 2025 03:24

Ik krijg ook regelmatig telefoon van een 044 nr. ireland denk ik. betaling in Litouwen en gevestigd in Milaan. Er zijn ook perfect nederlandstalige personeelsleden aanwezig. Sommige bedrijven bestaan al jaren. Hoewel ze als 'verdacht' aangemerkt worden blijven ze bestaan.

Heb je het over zulke bedrijven? Of iets anders.

Meestal praat ik een half uurtje met hun en klaag ik over mijn ziekenhuiskosten. Hebben zij lekker een half uurtje niets verdient en zijn jullie een half uurtje van mijn gezaag verlost. win-win :-)

Uit nieuwgierigheid heb ik een rekening bij zo'n bedrijf geopend.

Maar wees voorzichtig. Stort het geld enkel naar de rekening en niet naar een 'opleiding om een rekening te beheren (dan krijg je een digitaal boek en heb je een duur boek gekocht). Het is vooral op zulke manier dat men slachtoffers maakt. Die bedrijven bestaan al jaren (met vestigings nummer). Ze verzamelen vooral identiteitsgegevens en kunnen zo slachtoffers zoeken.

Doe dit alleen met geld dat je kan missen.

Mari7
Topic Starter

#5 , 21 apr 2025 10:22

Ik krijg ook regelmatig telefoon van een 044 nr. ireland denk ik. betaling in Litouwen en gevestigd in Milaan. Er zijn ook perfect nederlandstalige personeelsleden aanwezig. Sommige bedrijven bestaan al jaren. Hoewel ze als 'verdacht' aangemerkt worden blijven ze bestaan.

Heb je het over zulke bedrijven? Of iets anders.

Meestal praat ik een half uurtje met hun en klaag ik over mijn ziekenhuiskosten. Hebben zij lekker een half uurtje niets verdient en zijn jullie een half uurtje van mijn gezaag verlost. win-win :-)

Uit nieuwgierigheid heb ik een rekening bij zo'n bedrijf geopend.

Maar wees voorzichtig. Stort het geld enkel naar de rekening en niet naar een 'opleiding om een rekening te beheren (dan krijg je een digitaal boek en heb je een duur boek gekocht). Het is vooral op zulke manier dat men slachtoffers maakt. Die bedrijven bestaan al jaren (met vestigings nummer). Ze verzamelen vooral identiteitsgegevens en kunnen zo slachtoffers zoeken.

Doe dit alleen met geld dat je kan missen.
Ik neem nooit op bij vreemde nummers en zou al zeker nooit iets storten. Ik heb weinig details over de transacties, maar zoek hier advies voor een vriend die opgelicht is.

Franciscus

#6 , 21 apr 2025 20:30

Aangifte doen bij uw lokale politiezone.
Dat zijn zaken die doorgestuurd worden naar de federale ( maar daar kan u geen aangifte doen -2de lijn politie)

Mari7
Topic Starter

#7 , 22 apr 2025 10:09

Aangifte doen bij uw lokale politiezone.
Dat zijn zaken die doorgestuurd worden naar de federale ( maar daar kan u geen aangifte doen -2de lijn politie)
Dank u.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”