zogezegde bedreiging

Sander_o
Topic Starter

zogezegde bedreiging

#1 , 09 mar 2010 11:35

Zoon.
Zoon heeft problemen op het werk.
Bedrijf is een tijd geleden overgenomen en baas zoekt van alles en nog wat om zoon te kunnen ontslaan.

Ben zelf al met de baas gaan praten , heeft nietveel geholpen.

Ik heb tegen die baas gezegd dat hij niet moet proberen mijn zoon te onstslaan want dat hem dit in de problemen kan brengen .

Ik bedoelde hiermee dat ik een goed advocaat op de zaak zou zetten.

Blijkbaar voelde de man zich bedreigd .

Mijn vraag is of dit als een bedreiging kan aanzien worden ?

Trouwens wanneer kan men iets als bedreiging aanzien .
Zijn hier duidelijke wetteksten over ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 mar 2010 19:39

ja art 327 SWb e.v

in het kort :

Hij die die mondeling, schriftelijk of door gebaren of zinnebeelden iemand bedreigt met een aanslag op personen of op eigendommen waarop de wet een bepaalde straf heeft gesteld wordt door het strafwetboek strafbaar gesteld. Afhankelijk van de aard van de bedreiging zal het feit of de bedreiging gepaard ging met een bevel of een voorwaarde, een constitutief element van het misdrijf dan wel een verzwarende omstandigheid uitmaken.

Bij mijn weten staat het misdrijf problemen niet in het strafwetboek.
gezien het onderwerp niet strafbaar is is het gezegde dus ook niet strafbaar - edoch u mag geen gebaren hebben gemaakt want dat kan WEL een strafbaar gebaar zijn. Iemand met een gebaar doodschieten vb.

witje

#3 , 17 mar 2010 22:20

wanneer worden 'zogezegde bedreigingen' dan treiterij.... en wanneer wordt treiterij dan belaging?

Weet iemand waar de grens ligt?

als iemand u al een jaar lang pest met leugens, door telkens als hij u in het openbaar ziet beginnen te roepen en u uit te dagen, en dan dingen naar uw hoofd smijt gewoon om u uit te lokken -- dat dus gedurende een jaar -- waar valt dat onder en wat kan je daaraan doen? (van die zaken zijn geen pv's opgemaakt, maar wel van een vijftal andere zaken zoals doodsbedreiging...)

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 mar 2010 13:52

Belaging of lastig vallen of stalking vanaf 'meerdere' malen dus meer dan een.
en hier ook uitmaken voor leugenaar -- dus gij zijt een leugenaar' is geen bedreiging - en voor laster en eerroof moet het ook aan de WETTELIJKE voorwaarden voldoen nl de reden moet erbij gezegd worden en deze moet respectievelijk bewijsbaar zijn of bewijs mag niet geleverd mogen worden.
(in het kort en niet 100%) korrekt.
Het is wel zo goed als zeker stalking.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”