oplichting

kruznik
Topic Starter

oplichting

#1 , 06 apr 2010 14:58

Hallo,

Reeds 2 jaar geleden had ik via ebay een gsm gekocht(167,5 Euro) bij een bepaald persoon maar deze nooit in mijn bezit gekregen.
Toen heb ik een klacht ingediend bij de politie.
Vandaag krijg ik een brief in de bus van het parket van de procureur des konings met de naam van die persoon die oplichting ten laste wordt gelegd.
Ik kan mij hiervoor burgerlijke partij stellen.
Is het nodig om voor zoiets een advocaat te nemen?
Is er enig nut dat ik mij burgerlijke partij stel of niet voor 167,5 Euro?

Alle info is welkom.
Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 06 apr 2010 15:54

Indien u zich burgerlijke partij stelt voor het proces kan de rechter uw partijstelling simultaan afhandelen. (de dader veroordelen tot een boete..)

Hiervoor een advocaat in de arm nemen lijkt me overdreven. De kans dat u het het betaalde bedrag inclusief renten kan recupereren via deurwaarder hangt immers af van de andere zonden...

Baat het niet schaadt het niet zou ik zeggen. Bovendien kan het aantal BP stellingen een invloed hebben op de strafmaat...

kruznik
Topic Starter

#3 , 06 apr 2010 16:14

Als ik mij dan BP wil stellen, hoe gaat dit in zijn werk? Hoe kan ik dit doen?
Moet ik dan zelf aanwezig zijn op de zitting?

Groeten

Reclame

Vandebos

#4 , 06 apr 2010 16:36

Deze link geeft u alle nodige informatie en mogelijke contactpersonen voor verdere uitleg indien nodig.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”