Oplichting

malky
Topic Starter

Oplichting

#1 , 05 mei 2010 07:50

Hallo,

Ik heb even informatie nodig...
Ongeveer een jaar geleden zijn wij opgelicht voor 1500 euro, nu ik heb onmiddellijk klacht ingediend en nu hebben we een brief ontvangen dat 6 mei deze zaak voorkomt op de correctionele rechtbank.
Aangezien wij geen aanspraak kunnen doen op onze rechtsbijstand want die sluiten oplichting uit , gaan wij zelf naar de rechtbank morgen.
Nu was mijn vraag , waar moet ik overal op letten? Ze hebben mij ook verteld dat ik een schadenota moet maken maar heb geen flauw idee hoe dat er moet uitzien.
Kan iemand ons helpen aub?

alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 05 mei 2010 10:03

U zal zich burgerlijke partij dienen te stellen om een schadeclaim in te kunnen dienen?

Zorg voor 2 documenten:

- eentje waar uw gehele verhaal zo compleet en samenhangend mogelijk opstaat. (objectief blijven en niet nodeloos rekken. Voorzie correcte data en Pv nummers, ...)

- Een overzicht van de door u geleden schade met data erbij. ( eg. op 01/01/2023 betaalde ik een voorschot van € 650 aan X, op 03/05/2023 €850 de dag voor levering. Alle sommen samen leveren een totaalbedrag van € 1500 op) indien u bewijzen van betaling heeft, bankafschriften, ondertekende bestelbons, mails, enz., een afschrift erbij voegen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 mei 2010 19:51

U kan alle vormen van schadevergoeding vragen - kosten intresten- gederfde inkomsten - morele schadevergoeding enz - ook dwangsommen indien tegenpartij niet betaald nadat hij veroordeeld wordt enz

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”