Mevrouw,
Wat ik hier lees is een situatie die dringend moet worden aangepakt. Ik stel vast dat er meerdere misdrijven (eventueel met verzwarende omstandigheden) zijn, meerdere daders en meerdere slachtoffers.
Van één zinnetje hou ik echter niet: "De politie doet niets". Maar goed, 't is u vergeven
Uit uw tekst kan ik niet opmaken of er nu al effectief pv's zijn opgemaakt en hoeveel voor welke feiten. Indien niet alles op pv staat zal dat alsnog moeten gebeuren. Gezien dat het al een complexe situatie is, raad ik u aan om geen interventieploeg thuis te vragen. (te veel oproepen, te druk). Best is via uw wijkinspecteur een afspraak te maken zodat hij een afspraak kan regelen en dat de persoon die de klacht zal noteren erop voorzien is dat het wel eventjes zal duren alvorens alles op papier staat.
Er zal klacht moeten neergelegd worden voor: slagen en verwondingen waarbij jij, vrienden en familie als slachtoffer worden opgenomen. Mogelijks meerdere pv's gezien meerdere feiten op verschillende tijdstippen.
De zoon van uw buurvrouw hoort zeker in het lijstje van de daders. Ik vermoed dat slagen en verwondingen met voorbedachte rade zelfs kan weerhouden worden als uit zijn verklaring blijkt dat alles op voorhand gepland was.
Op de PV's kunnen meerdere inbreuken worden weerhouden. Dus ga ik ervan uit dat ze slagen + belaging zullen weerhouden. Hiervoor zijn er meerdere getuigen (de werklieden). Dit mag in één pv en er moeten zoveel mogelijk getuigen verhoord worden.
Voor wat betreft de belaging: dat is een KLACHTMISDRIJF. Dit betekent dat de politie enkel kan overgaan tot het opnemen van deze klacht indien het slachtoffer expliciet te kennen geeft dat ze wenst klacht neer te leggen. Uw verhoor MOET dan de zin "Ik wens klacht neer te leggen wegens belaging lasten x, y z en wens dat zij hiervoor vervolgd worden". Zonder die zin kan het Parket moeilijk verder met uw klacht. Langs de andere kant opent die zin een aantal verplichtingen voor het Parket.
Besluit: dringend afspraak maken met de wijkinspecteur, situatie bespreken, afspraak maken op het commissariaat en zoveel mogelijk documentatie meenemen (identiteit getuigen, doktersattesten, ....)