camionnet gestolen door ex-vriendin

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: camionnet gestolen door ex-vriendin

#16 , 19 jun 2011 21:31

De eigenaar van een voertuig moet alvorens dit in verkeer gebracht wordt verzekeren.....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fiekes

#17 , 20 jun 2011 08:03

Ik heb mijn verzekering nog niet stopgezet maar het einde van de maand vervalt deze en ik zal ze niet opnieuw betalen.
niet betalen, betekend niet noodzakelijk dat je verzekering is opgezegd ! Lees je voorwaarden maar eens goed na, want waarschijnlijk moet je een aagetekend schrijven doen.

Franciscus

#18 , 20 jun 2011 13:20

Het is nog altijd uw LV die dan onverzekerd op de openbare weg staat??? en hoe ga je hem dan terughalen onverzekerd????

Reclame

jpc6000
Topic Starter

#19 , 20 jun 2011 14:00

ik ga in eerste instantie een brief naar de procureur schrijven en vragen hoe het onderzoek vordert.
Als er dan nog geen reactie wat ik betwijfel dan kan ik nog steeds klacht bij onderzoeksrechter neerleggen.
En als het erop aan komt te bewijzen dat ze mijn camionnet gestolen heeft dan zijn er nog andere zaken die de politie kan gaan onderzoeken.
Als zij het uiteindelijk niet inslagen dan zal ik hun werk gaan doen maar dat willen ze niet dus ze zullen wel niet anders kunnen.
En als laatste als het potsierlijk word dan kunnen we nog naar de media stappen over het falen van politie en justitie.
Ik rijd niet met mijn camionnet dus ik kan er ook niet verantwoordelijk voor zijn ook gezien de reeds neergelegde klacht.
En uiteindelijk zal een rechter daar desnoods over oordelen maar ik denk dat Bianca nergens zal staan.
Misbruik van vertrouwen word even zwaar bestraft dan diefstal. Komt op hetzelfde neer.
Het eerste misbruik van recht is het voorrecht

mava105

#20 , 20 jun 2011 15:31

Nogmaals: je neemt je wensen te veel voor werkelijkheid. Denk je nu echt dat de politie en justitie hun heel apparaat gaan stilleggen om achter uw Bianca te gaan zoeken en de gestolen camionette? :lol: :lol: Die hebben wel andere prioriteiten dacht ik. :mrgreen: Droom zacht verder.

roharro
Juridisch actief: Ja

#21 , 20 jun 2011 22:26

ik ga in eerste instantie een brief naar de procureur schrijven en vragen hoe het onderzoek vordert.
Als er dan nog geen reactie wat ik betwijfel dan kan ik nog steeds klacht bij onderzoeksrechter neerleggen.
En als het erop aan komt te bewijzen dat ze mijn camionnet gestolen heeft dan zijn er nog andere zaken die de politie kan gaan onderzoeken.
Als zij het uiteindelijk niet inslagen dan zal ik hun werk gaan doen maar dat willen ze niet dus ze zullen wel niet anders kunnen.
En als laatste als het potsierlijk word dan kunnen we nog naar de media stappen over het falen van politie en justitie.
Ik rijd niet met mijn camionnet dus ik kan er ook niet verantwoordelijk voor zijn ook gezien de reeds neergelegde klacht.
En uiteindelijk zal een rechter daar desnoods over oordelen maar ik denk dat Bianca nergens zal staan.
Misbruik van vertrouwen word even zwaar bestraft dan diefstal. Komt op hetzelfde neer.
Voilà. Blijkbaar weet je reeds alles (beter).
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Franciscus

#22 , 20 jun 2011 22:32

Het is geen diefstal want u hebt de sleutels zelf gegeven!!!!
Is haar adres gekend???? dus weet men waar ze werkelijk verblijft.....
Als de LV daar staat dan kan U de politie vragen ter plaatse te komen...

jpc6000
Topic Starter

#23 , 22 jun 2011 19:13

De brief naar de procureur is geschreven.
Als ik alles beter zou weten dat is niet juist anders zou ik geen vragen stellen
en soms neem ik andere beslissing
na een bezoek aan een vriend waar ze verbleef is mij sommige dingen iets duidelijker geworden
ze zou volgens de man niet met de camionnette vertrokken zijn maar per vliegtuig en sindsdien komt ze niet meer met mijn camionette
ze leeft van een leefloon dat kan maar een ding betekenen dat ze mijn camionette verkocht heeft
en dus veranderd de kwalificatie van misbruik naar diefstal.
Ik ga morgen de politie verder inlichten en een nieuw pv laten opmaken van diefstal.

mava105

#24 , 22 jun 2011 19:54

Van vermoedens wordt geen PV opgemaakt. :mrgreen:

Franciscus

#25 , 02 jul 2011 19:21

Kwalificatie zal niet veranderen omdat u dat zegt en zolang zij niet over de feiten gehoord is...
Het is de rechtbank die uiteindelijk bij een veroordeling de 'juiste' kwalificatie zal bepalen gezien ze dan voor dat feit en zo omschreven zal veroordeeld worden.
U hebt ze toch al aangetekend in gebreke gesteld hoop ik want anders zijn we nog altijd over een burgerlijk feit ( niet nakomen verbintenis bezig.
PS als LV in België verkocht is zal dat bij controle politie via chassisnr onmiddellijk blijken ALS voertuig terug is ingeschreven.

sardineke

#26 , 02 jul 2011 21:13

Stel in het slechtste geval:
Ze heeft uw camionette, waarschijnlijk met inschrijvingsbewijs en gelijkvormigheidsattest en Keuringsbewijs?
Ze rijdt naar de keuring voor keuring voor verkoop.
Ze had alle papieren, dus dat is perfect mogelijk.
Dan staat ondertussen uw camionette op hare naam en is het uw woord tegen het hare dat gij ze verkocht of gegeven hebt.

Volgende is al gebeurd: iemand auto uitgeleend aan schoonbroer omdat hij zelf geen trekhaak had, die heeft die laten keuren voor verkoop, en op zijne naam, een auto van 1.5j en niks meer aan te doen.

Dan zou ge ze eigenlijk al moeten terugpakken en direct laten keuren voor verkoop, terug op uwe naam. Maar dan kan gij weer voor dief aangezien worden (weliswaar van uw eigen camionette)
Geluk is de kunst een boeket te maken van de bloemen waar je bij kan

Franciscus

#27 , 02 jul 2011 22:48

aan sarineke ...daar is wel iets aan te doen maar uw advocaat moet haar op zijn tanden hebben....

sardineke

#28 , 03 jul 2011 00:39

aan sarineke ...daar is wel iets aan te doen maar uw advocaat moet haar op zijn tanden hebben....
als ik zo nog vragen/klachten krijg, dan verwijs ik ze naar dit forum
Geluk is de kunst een boeket te maken van de bloemen waar je bij kan

jpc6000
Topic Starter

#29 , 11 jul 2011 19:35

Van vermoedens wordt geen PV opgemaakt. :mrgreen:
Staat nochtans in een PV die opgemaakt is door politie, met vermelding dat het vermoedens zijn. :evil:

jpc6000
Topic Starter

#30 , 11 jul 2011 19:39

Stel in het slechtste geval:
Ze heeft uw camionette, waarschijnlijk met inschrijvingsbewijs en gelijkvormigheidsattest en Keuringsbewijs?
Ze rijdt naar de keuring voor keuring voor verkoop.
Ze had alle papieren, dus dat is perfect mogelijk.
Dan staat ondertussen uw camionette op hare naam en is het uw woord tegen het hare dat gij ze verkocht of gegeven hebt.

Volgende is al gebeurd: iemand auto uitgeleend aan schoonbroer omdat hij zelf geen trekhaak had, die heeft die laten keuren voor verkoop, en op zijne naam, een auto van 1.5j en niks meer aan te doen.

Dan zou ge ze eigenlijk al moeten terugpakken en direct laten keuren voor verkoop, terug op uwe naam. Maar dan kan gij weer voor dief aangezien worden (weliswaar van uw eigen camionette)
DIT IS NONSENS, een voertuig dat geseint staat kan niet gekeurd worden, dit voertuig is onverkoopbaar in de EU en zelfs er buiten.
Ook uw tweede opmerking is totale onzin. Hoe kan zij aantonen dat het haar camionette is? Dat kan alleen als ik haar een factuur zou hebben uitgeschreven en dan moet het ook nog betaald zijn.
:roll:

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”