Laster en eerroof ????

Franciscus
Juridisch actief: Nee

Re: Laster en eerroof ????

#16 , 06 aug 2012 19:54

Zoals boven geschreven .... natuurlijk politie 'kan' ook navraag doen maar dan heb je de PV nr nog niet want die mag politie niet geven.
Niet vergeten de nodige afdrukken van foto's te nemen... of heeft kwartierinspecteur die ook al gezien.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
leeuwke1969
Topic Starter

#17 , 07 aug 2012 09:27

neen nog geen afdrukken genomen, deze staan in een aparte map op onze pc. Als het zover komt dat mijn zoon zou worden verhoord, dan wordt alles uitgeprint. Wat betreft die pv-nummer, die heb ik niet, maar als de klacht in het systeem zit, kan de politie dit toch bekijken ? Of niet....
Ik heb wel, toen ik klacht ben gaan neerleggen wegens laster en eerroof, een formulier ontvangen, waarbij ik de stand van zaken kan opvragen. Maar dit zal waarschijnlijk alleen zijn voor mijn klacht.....

Franciscus

#18 , 07 aug 2012 09:37

Poilitie kan principe alleen maar PV nr van eigen zone bekijken.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 13 aug 2012 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

leeuwke1969
Topic Starter

#19 , 13 aug 2012 08:09

Kan iemand mij de juiste volgorde van werking uitleggen ivm die klacht ?

1. moeder en dochter leggen op 27/04 klacht neer tegen mijn zoon
2. ik leg op 01/05 klacht neer wegens laster en eerroof

Intussen nog niemand gezien of gehoord

3. Volgens schoonzuster van ex, zou ze vandaag met de dochter op gesprek moeten bij het CBJ voor deze zaak.

Is dat normaal, zonder dat mijn zoon al is verhoord ? Ik heb wel naar aanleiding van mijn klacht wegens laster en eerroof een schrijven gestuurd naar het parket met de vraag wat er in deze zaak verder gebeurd.

Ik maak mij zulke zorgen. Ik weet dat het leugens zijn om mijn man en ikzelf uit elkaar te drijven, maar intussen wordt mijn zoon er bij betrokken die hier niets mee te maken heeft.....

Franciscus

#20 , 13 aug 2012 20:18

Parket beslist wie en door wie en wanneer de verhoren gebeuren.
U kan altijd aan procureur des Konings vragen waarom het zo lang (volgens u) duurt.

leeuwke1969
Topic Starter

#21 , 05 aug 2013 15:09

Vandaag kregen wij in deze zaak het bezoek van een politieinspecteur van onze gemeente. Hij kwam langs ivm deze klacht en mijn zoon zou nu ook worden verhoord via een videoverhoor maar blijkbaar mag niemand daarbij aanwezig zijn.

Moeder heeft in april 2011 klacht neergelegd en de dochter werd verhoord op 23 januari 2012 !!! met een videoverhoor. Wat raadt u aan dat wij doen nu ? Advocaat raadplegen ? Ik ben zo woedend dat mijn kinderen in de vuile spelletjes van de moeder worden betrokken....

Franciscus

#22 , 05 aug 2013 23:19

Uw zoon kan wel (moet zijn geen) beroep doen bij mijn weten op een vertrouwenspersoon.
http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=& ... ms&cad=rja" onclick="window.open(this.href);return false;

Zoals u kan lezen is een vertrouwenspersoon ALLEEN bij een minderjarige als slachtoffer/getuige toegelaten/voorzien.
(pdK Bart Desmet -jeugdparket Antwerpen heeft daar verschillende items over geschreven - kan ze nu echter niet vinden)

Ook een toelating van de ouders voor een audio-visueel verhoor is niet nodig.

Gezien tijdsbestek .... blijkbaar tilt parket niet zwaar aan aangifte.

eeuh mijn eerste lijn fout kan dus geen beroep doen op een vertrouwenspersoon gezien 'verdachte'
Laatst gewijzigd door Franciscus op 06 aug 2013 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.

leeuwke1969
Topic Starter

#23 , 06 aug 2013 08:58

Er is een fout geslopen in mijn vorig schrijven.

Feiten zouden volgens moeder en dochter dateren van maart 2011, moeder heeft in april 2012 klacht neergelegd en dochter werd verhoord via videoverhoor in januari 2013. De data zijn iedere keer heel strategisch.

in april 2011 is dochter het van bij ons afgetrapt, na een jaar de kat uit de boom te hebben gekeken.
in april 2012 moest er een vonnis komen ivm de kinderen en hun woonplaats
in februari 2013 moest er een vonnis komen via het hof van beroep eveneens ivm een goede regeling kinderen

Ik neem vandaag contact op met mijn raadsman. De papa van mijn kinderen met die van hem. Mijn ex is wel van plan om ook een klacht wegens laster en eerroof neer te leggen tegen moeder.

Volgens de inspecteur die langs is geweest zullen ze er inderdaad niet zwaar aan tillen, maar hier in België weet je maar nooit en intussen moet mijn zoon maar ondergaan.

Franciscus

#24 , 06 aug 2013 15:04

Inderdaad en een goed idee om de tijdslijn in de aangifte te steken ...zo kan ook voor het parket en de rechtbank een en ander duidelijk worden.

leeuwke1969
Topic Starter

#25 , 19 aug 2013 15:22

Mijn zoon is vandaag samen met mijn ex naar de politie geweest voor een videoverhoor. De klacht was niet min : poging tot verkrachting. Ik heb een tijdslijn opgemaakt en deze meegegeven samen met het vonnis van het hof van beroep waar de rechter aan de klacht van moeder geen gehoor geeft en de kinderen verplicht van het weekend samen door te brengen.

Wij weten dat moeder en dochter gelogen hebben en volgens de hoofdinspecteur die het interview heeft afgenomen zouden wij ons geen zorgen moeten maken. Hij heeft namelijk indertijd toen dochter niet meer naar moeder wilde en moeder de boel op stelten zette, de dochter gehoord. Maar neem nu dat de klacht toch ernstig wordt genomen wat staat mijn zoon te wachten ? En als de klacht geseponeerd wordt kunnen wij klacht neerleggen tegen moeder en dochter ? En zo ja, wat zouden de gevolgen voor hen kunnen zijn ? Mijn man heeft altijd gedacht dat ze hem zou beschuldigen van zedenfeiten, maar dit zal ze niet hebben gedurfd, maar dat ze mijn zoon zou 'misbruiken' dat had ik nu echt niet gedacht. Deze hele zaak doet niet goed aan mijn zoon en ik vind het niet kunnen dat zij daar ongestraft mee zouden wegkomen.

Franciscus

#26 , 19 aug 2013 15:37

Een zaak die geseponeerd wordt is niet hetzelfde als een buitenvervolgingstelling.
Bij een buitenvervolgingstelling er GEEN strafbaar feit ...bij een seponering is het strafbaar feit nog wel mogelijk maar op dat ogenblik niet bewijsbaar maar mogelijk wel gebeurd.
Laatst gewijzigd door Franciscus op 20 aug 2013 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.

leeuwke1969
Topic Starter

#27 , 19 aug 2013 16:37

Ik bedoelde eigenlijk, klasseren zonder gevolg, of is dit hetzelfde als seponeren ?
Kunnen wij klacht neerleggen tegen moeder en dochter ?
Wat zijn de gevolgen voor mijn zoon als er wel gevolg wordt aan gegeven ?

Franciscus

#28 , 20 aug 2013 18:53

Is het zelfde.

Een sepo kan om heel wat redenen zijn en hoeft niet een definitieve slot op het dossier te zijn.
Het kan dus perfect zijn dat binnen een tijd wegens nieuwe bewijzen men het dossier terug opvist.

Een buitenvervolgingstelling is een rechterlijke beslissing van de vb raadkamer waaruit blijkt dat betrokkene geen schuld treft.

Persoonlijk zou ik eventjes wachten tot parket een beslissing heeft genomen

leeuwke1969
Topic Starter

#29 , 22 aug 2013 07:22

Iemand een idee hoe lang het zou duren vooraleer wij iets zullen horen ?

Ik ben zo woedend en maak mij ongelooflijke zorgen.

Franciscus

#30 , 22 aug 2013 23:31

Realistisch? van enkele maanden tot een jaar. Dat is voor ons koffiedik kijken hoor
Na de aangifte laat u zich als slachtoffer registreren op de griffie.
Daarna kan u vragen aan het parket wat de stappen zijn die zij (willen/kunnen) zetten.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”