verkeerde naam bij adres

james1984
Topic Starter

Re: verkeerde naam bij adres

#16 , 14 feb 2014 15:54

heb naar parket geneld en ze gingen nakijken wat er is misgelopen en gingen dan nieuwe brieven sturen, dus nog even (bang) afwachten. weet er iemand trouwens dat je aanwezig moet zijn op de rechtbank als je vanuit het buitenland komt?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 14 feb 2014 16:32

Zoals in België indien u niet gaat zal het een verstekvonnis zijn.
Al naar gelang de feiten zal de officier van justitie eventueel een vordering doen in België op het Belgisch gerecht en politie.
(Dit in grote lijnen - hangt allemaal van de feiten af).

james1984
Topic Starter

#18 , 14 feb 2014 19:44

wat is een verstekvonnis?

Reclame

Franciscus

#19 , 14 feb 2014 19:50

Een vonnis dat wordt uitgesproken zonder dat een van de verdachten er bij was.

james1984
Topic Starter

#20 , 14 feb 2014 20:03

wss in het nadeel van de beklaagden?

Franciscus

#21 , 14 feb 2014 20:53

Gezien de afwezige zijn 'verhaal' niet kan doen ... is dat idd meestal niet zo goed.
Daarom kan men tegen een verstek vonnis in verzet gaan en dat is dan bij dezelfde rechtbank ( niveau)
Dan ken men wel zijn uitleg doen.

james1984
Topic Starter

#22 , 29 mar 2014 14:28

even een update, volgende vrijdag moeten mijn vrienden naar de rechtbank (en normaal ik of mijn neef ook) maar nadat ik de brief is terug gestuurd naar het parket van eindhoven (op hun aandringen) hebben zowel ik als mijn neef niks meer gehoord. Maar wat moet k nu doen? zelf naar het parket bellen of gewoon zo laten. stel je voor dat ik toch zou moeten voorkomen en er niet ben en daardoor een zwaardere boete zou krijgen, daar zou k ook ni gelukkig met zijn natuurlijk. Wat denken jullie dat het beste is?

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”