Als zij het goed uitlegt en met een bloedneus bij politie zit want ze is net ineengeslagen door een man die haar pooier wil zijn..
Politie staat dan met enkele combi's voor uw deur en gezien heterdaad wachten ze niet tot u de deur komt opendoen (eventjes sterk zwart wit).
U gaat geboeid en hopelijk met ene kap over uw hoofd mee - verdacht van slagen en verwondingen als pooier - foto's en vingerafdrukken mag u zeker van zijn.
Bellen naar pdK - u zal wel recht hebben op een advocaat want Salduz IV - maar voorleiding zit er zeker in bij de onderzoeksrechter mogelijk aanhouding en mogelijk bevestiging bij raadkamer.
Dan zit u al enkele dagen (minimum 6 al vast...mogelijk vindt men dan wel de juiste piste en mag u beschikken.
Zo ken ik een case waar vrouw een man beschuldigde van lastig vallen via telefoon - belaging in juridische taal. Stalking dus.
Dame legde 'bewijzen' voor scenario van hierboven in die zin dat man werd uitgenodigd - kon niet bewijzen dat hij niet gebeld had - dus pdk - voorleiding OR en dan bevelschrift opvragen van alle gegevens - ondertussen raadkamer en verlenging.. Dan pas had politie alles binnen en dan bleek dat het in feite omgekeerd was. De man had wel 10 dagen vastgezeten. Of de vrouw dan is opgepakt en ook vastgezet weet ik niet dat heeft hij me nooit verteld.
U ziet maar.