Als ze de handtassen in mijn kast vinden met allemaal persoonlijk gerief erin, dan moet er bij hen toch ook een belletje rinkelen.
Ik kan het niet bewijzen en zij ook niet. Dus zullen zij wel weer zoals altijd aan het recht eind trekken.
je zit met 3 zaken die apart te bekijken zijn:
- zwartwerk: verkoop van juwelen zonder zelfstandige activiteit, zonder btw-aangifte, zonder belastingen te betalen, .... Daar zal men enkel kijken naar de juwelen en gezien gebrek aan aangifte, kan men afaik een schatting maken van uw verkoop die u met alle mogelijke middelen kan tegenspreken. De bewijslast hiervoor is voor u.
- bezit van namaak: is (onder voorbehoud van bevestiging door de rechter) bewezen gezien deze namaak bij jou te vinden is. Daarvoor kan u (zie hierboven) rechtzaken verwachten die u enkel kan winnen indien u zou kunnen aantonen dat u niet kon weten dat het over namaak ging. Dat u die tassen kocht in het buitenland doet vermoeden dat u waarschijnlijk een prijs betaalde die u naar alle redelijkheid kon doen vermoeden dat het over namaak ging, waardoor u niet zal kunnen aantonen dat u niet op de hoogte was.
- verkoop van namaak: is niet bewezen, bewijslast ligt bij de tegenpartij. mod: bluijkbaar geeft u zelf toe dat u verkoopt: "namaakgoederen die op fb werden verkocht,"
Dan zit er niets anders op dan als 20-jarige me blauw te betalen aan een advocaat..
U was bewust bezig met namaak, dan diende u te weten dat dit strafbaar is. Of u deze nu al geimporteerd had of niet, doet er dan niet toe, het is niet omdat u "vergeten" bent aangifte te doen van uw ingekochte namaak bij de douane (u bent immers verplicht om die aan te geven, hoe vreemd dit ook lijkt), dat u nu een straf zou ontlopen. Zeker gezien het niet over een toevallige aankoop gaat, maar u verschillende dergelijke aankopen zou gedaan hebben.