niemand die vindt dat je een kind van 9 niet 12km alleen met de fiets naar school laat gaan?
Ik maakte me dezelfde bedenking... Langs de éne kant hoor ik "het is maar een kind van 9", maar langs de andere kant moet dit kind van 9 wel 12 km door guur weer naar huis fietsen. Als hij al 20 km/u fiets (wat vrij snel is, denk ik), is hij bijna drie kwartier onderweg.
Ik heb zelf twee kinderen, en ik besef goed hoe moeilijk het is als je met twee gaat werken, en er dan kinderen naar school moeten (in ons geval ééntje naar school, eentje naar de onthaalmoeder), dus het is zeker geen verwijt naar de topic starter toe. Maar ik vind ook dat de topic starter dan ook wel een klein beetje begrip voor de leerkracht mag opbrengen die de GSM afneemt. Waarschijnlijk terecht. Mogelijk is de leerkracht ook gewoon vergeten deze terug te geven na de lessen?
Als je je kind een GSM koopt, mag je dit niet beschouwen als "oplossing voor alle problemen die hij kan hebben". De GSM had die dag perfect een platte batterij kunnen hebben, of gevallen en defect geraakt, etc... met dezelfde gevolgen. Leer je kind ook wat te doen in "noodsituaties". Wat moet hij doen als hij lekke band heeft? Wat moet hij doen als hij valt en zich ernstig bezeert? Wat moet hij doen als hij lastig gevallen wordt op weg naar huis, etc... Niet in elke situatie zal de GSM de uitkomst bieden. En dan nog, de GSM kan het laten afweten, waarbij het kind een andere uitweg moet hebben.