Gehorig appartement/nachtlawaai

Foody

Re: Gehorig appartement/nachtlawaai

#16 , 21 sep 2015 12:40

Ik ben benieuwd of je iets zal kunnen oplossen.
Wij hebben namelijk ongeveer hetzelfde probleem met onze onderburen.
Zij vertelden ons dat wij hun cultuur moeten respecteren :shock: ... Dit betekend met 10 in een appartement zitten van 80 m.
En zingen...en kinderen die niet naar school gaan en dus ook tot 2:00 snachts wakker zijn en gillen en rond rennen.
Je hoeft mij er niets over te vertellen ik ken het!
Het apartement onder haar heeft een jaar leeg gestaan dus van daar konden geen klachten komen, nu wonen er terug mensen.
Dus hopelijk kunnen we er samen wel iets tegen beginnen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 21 sep 2015 13:05

Misschien eens beginnen om al de gesprekken en telefoontjes op te nemen is perfect wettelijk.
Is er een syndicus ..een basisakte zal er wel zijn een inwendig reglement ( wet 2010) en een huishoudelijk reglement?

bald*no*locks
Topic Starter

#18 , 01 okt 2015 21:56

Burenbemiddeling heeft vandaag plaatsgevonden.
Wat me opviel waren de leugens van de tegenpartij om voordeel te halen.
Tot tweemaal toe heb ik de bemiddelaars er op attent gemaakt, gezien de onwaarheden verteld, het beter was dit gesprek niet verder te zetten.
Mevrouw (tegenpartij) verstaat mijn Vlaams niet, niettemin zou ik haar letterlijk gezegd hebben dat ze haar stout kind diende stil te houden, vreemd gezien ze mijn taal niet verstaat, zijn dit woorden die zij zelf verzonnen heeft.
Mevrouw maakte mij ook duidelijk dat als ik nog klachten zou hebben en aan haar deur zou verschijnen, zij de politie op mij zou afsturen, vervolgens zegt zij dan weer, indien klachten zouden ontstaan ik al smekend om haar medewerking mag komen verzoeken.
Tegen de politie is er de avond van de éénzijdige aanval gezegd door hen dat ik agressief zou geweest zijn, en de politie hierop geantwoord heeft agressie lokt agressie uit, tot zover onpartijdigheid van de politie.
Ook kreeg ik meermaals het verwijt dat door mij haar kind in na-bewaking zat, nochtans stond het haar vrij het uur te kiezen voor burenbemiddeling?
Een excuus van de aanvaller dien ik niet te verwachtten.
Opnames werden al gemaakt met de digitale camera.
Zoals ik op deze bemiddeling al aanhaalde, lijkt het mij beter dat wij mekaar mijden, als ik me tegen leugens dien te verdedigen, en dit al sinds 9 jaren, doet dit voor mij de deur onherroepelijk dicht, en is verdere dialoog onmogelijk.
Ik zei tegen burenbemiddeling in het voorafgaande gesprek dat ik mevrouw steeds beleefd heb aangesproken, en zij mij op dezelfde manier beantwoordde, maar de tegenpartij heeft een andere versie ten berde gebracht om mij in een negatief daglicht te stellen.
Laatst gewijzigd door bald*no*locks op 01 okt 2015 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

bald*no*locks
Topic Starter

#19 , 01 okt 2015 22:01

Franciscus, een syndicus hebben wij niet meer, nadat wij zijn opgelicht (spaarpot gebouw verdwenen)
Een eigenlijk intern reglement van leefregels is er niet, maar er hangt wel zoiets uit op de hall, hoewel ik al wat opzoekwerk heb verricht aangaande moet ik dit op een eigenaarsvergadering voorleggen en laten ondertekenen ter kennisname.

bald*no*locks
Topic Starter

#20 , 01 okt 2015 22:22

Ik ben benieuwd of je iets zal kunnen oplossen.
Wij hebben namelijk ongeveer hetzelfde probleem met onze onderburen.
Zij vertelden ons dat wij hun cultuur moeten respecteren :shock: ... Dit betekend met 10 in een appartement zitten van 80 m.
En zingen...en kinderen die niet naar school gaan en dus ook tot 2:00 snachts wakker zijn en gillen en rond rennen.
Je hoeft mij er niets over te vertellen ik ken het!
Het apartement onder haar heeft een jaar leeg gestaan dus van daar konden geen klachten komen, nu wonen er terug mensen.
Dus hopelijk kunnen we er samen wel iets tegen beginnen.
Foody, als je je andere buren niet meekrijgt in jou verhaal ga je nergens staan vrees ik, jij overdrijft de situatie en zij zijn het slachtoffer van jou.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”