Denk niet dat er met de PV code 18 veel zal gebeuren buiten klasseren. Daar ben ik bang voor want het duurt veel te lang vooraleer ik iets hoor van de politie.
Er is geen concreet bewijs, daar hebben jullie gelijk in. Maar ons gebouw bestaat uit slechts twee appartementen. Buiten vandalisme is er nooit iets gebeurd buiten nu deze diefstal. Ingang gebouw ligt niet aangrenzend aan de straat dus niet iedereen kan hier zonder opgemerkt te worden binnen komen.
Wat betreft de sleutel: Deze werd gegeven door mijn onderbuurvrouw aan derden en dit enkel en alleen om binnen te kunnen komen bij de buurbrouw.
Zelfs volgens ons huisreglement is dit tegen de regels, maar daar gaat het niet over. Waarom ik haar verdenk? Wel omdat zoals eerder gezegd zij de enige vrouw was die het gebouw verliet vlak na het gefriemel in onze berging.
Bovendien kreeg mijn vriendin 2 weken geleden een telefoontje van de dochter van de buurvrouw onder ons. Om ons te vragen of wij iets vreemd opmerkten aan die vrouw die hier bij haar moeder komt. Om te weten hoeveel keer ze hier komt en wat ze komt doen. WANT: Volgens de dochter moet ze voor haar moeder de laatste weken sinds die vrouw hier komt, veel meer geld afhalen van de rekening (waar ze de volmacht van heeft).
Ze vermoedt dat die vrouw boodschappen doet voor haar moeder en aangezien de moeder ANALFABEET is en ook geen benul heeft van geld, dat die vrouw daar misbruik van maakt.
OK, terug geen concreet bewijs dat die vrouw onze spullen gestolen heeft, maar bij mij gaat er wel een belletje rinkelen. Mits wat goede wil, tijd en goesting van de politie zou er misschien (wie weet) een zaak snel opgelost zijn maar aangezien ze niet gebruik maakt van de verzwarende omstandigheden welke zijn onrechtmatig gebruik van een sleutel tegen de huisregels in.
Alles hangt ook een beetje af van de goodwill van de dochter om aangifte te doen van het te weinig terug gegeven geld aan de moeder. Maar die dochter is bang om naar de politie te stappen aangezien de toestand en leeftijd van haar mama.
Ook moet ik bekennen dat het niet zo slim was om die tas die dag beneden te leggen, maar in mijn huis (alle dat van de huisbaas) doe ik wat ik wil, leg ik het waar ik het wil en neem ik waar ik het wil. Dan toch als het over goederen staat.

Die tas heeft anders nooit beneden gestaan. Juist voor een opdracht of direct na een opdracht. Die camera hangt nu in de berging en ik moet dus geen sticker hangen, want dat is ons deel van het gebouw en niet gemeenschappelijk.
En diegene die begon over iemand te kloppen of iets dergelijks, dit heb ik nooit gezegd of nooit laten uitschijnen. Mijn bedoeling is gewoon ze zelf in de val te lokken want volgens mij gaan dieven wanneer ze de kans krijgen terug over tot het ontvreemden wanneer er zich een kans voordoet.
Als wij als gewone burger niet meer iets mogen dragen wat we willen, niet meer mogen komen waar we willen (niet waar er een verbod is),
niet mogen rijden met wat we willen in een bepaalde buurt ,of niets meer mogen leggen in onze eigendom waar we willen, dan is justitie heel slecht bezig!!! Want dit wil zeggen dat er gewoon te weinig manschappen zijn voor hoeveelheid wanbedrijven, misdrijven en overtredingen.
En als ze uw zaak dan klasseren, dan ga ik zelf verder met te zoeken naar de spullen. Het wordt tijd dat iedereen eens op zijn strepen begint te staan, want als allemaal zo laks en terughoudend gaan reageren op alles wat er rondom ons gebeurd, dan wordt het alleen maar erger.
Ik weet niet maar ik denk dat veel mensen zoals mij zullen reageren. En ik neem de politie niets kwalijk, laat dat duidelijk zijn. Zij krijgen ook alleen maar de orders.
Vandaar kwam mijn vraag naar het forum wat ik wettelijk kon doen, maar blijkbaar moet het dan via de onwettelijke weg. Want er is blijkbaar niets wettig aan te doen. Want wie komt de politie zeggen dat ik het onderzoek zou kunnen belemmeren. Een onderzoek dat hoogstwaarschijnlijk in de kast belandt.