zoontje breekt per ongeluk vaas gehuurd appartement (Oostenrijk) => "vandalisme"

walter.vdg
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Re: zoontje breekt per ongeluk vaas gehuurd appartement (Oostenrijk) => "vandalisme"

#16 , 13 apr 2016 15:12

neen aangezien ik verantwoordelijk word geacht voor de daden van mijn zoontje.... Ik vind het allemaal zeer frappant dat ze zo een heisa maken voor een vaas dat in een gehuurd appartement gebroken is... Ik denk gewoon dat ze snel geld willen "stelen" bij vakantiegangers

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox

#17 , 13 apr 2016 15:25

neen maar wel verfolgung nach §125 österr StGB.... wat neerkomt op het opzettelijk vernielen van andermans goederen
Ik ben totaal niet vertrouwd met de Oostenrijkse wetgeving, maar zover ik dat artikel begrijp is er geen opzet nodig om dit artikel toe te passen.
Wer eine fremde Sache zerstört, beschädigt, verunstaltet oder unbrauchbar macht, ist mit Freiheitsstrafe bis zu sechs Monaten oder mit Geldstrafe bis zu 360 Tagessätzen zu bestrafen.

Didymus

#18 , 13 apr 2016 16:05

neen aangezien ik verantwoordelijk word geacht voor de daden van mijn zoontje....
U bent burgerlijk aansprakelijk voor uw minderjarige kinderen, maar niet strafrechtelijk. Het artikel dat wordt geciteerd komt uit het Oostenrijks strafwetboek...
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

walter.vdg
Topic Starter

#19 , 13 apr 2016 16:49

wat kan ik dan best doen in deze situatie?

Mariette

#20 , 13 apr 2016 18:29

Ik vind 700 euro (28000 oude BF) al een onnoemelijk hoog bedrag om een stomme vaas te vergoeden. Volgende keer gewoon zelf nieuwe vaas gaan kopen.

artemis

#21 , 13 apr 2016 18:57

Familiale al gecheckt?
Bij mij was deze dekking wel na een uitbreiding van 20€, schade toegebracht in vakantieverblijven, schade aan geleend materiaal van bv buurman, schade als ge met uw supermarktkar tegen een auto rijdt en zo nog tal van zaken..

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”