Namaak -en piraterij

giserke

Re: Namaak -en piraterij

#31 , 28 jul 2014 09:48

De namaakgoederen die op fb werden verkocht,
Gaat om een aantal juwelen. Hoogstens 5paar oorbellen.
Ik weet dat het nog altijd een grove fout is maar toch.
@ professionalgamer, ja precies. Dat bedoelde ik. Dan moeten ze inbeslagname doen van alle mensen die deze bezitten.
Want doorverkopen deed ik echter niet.
Je hebt het precies nog altijd niet door he? :shock:

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002

#32 , 29 jul 2014 19:18

Ik ga nu toch eens een verhaaltje vertellen als advocaat van de duivel. Mijn schoonvader ging op reis naar Turkije en was thuis zijn zonnebril vergeten. Ter plaatse aangekomen koopt hij de eerste de beste bril want hij kan niet zonder, en dit voor een zeer zacht prijsje. Achteraf blijkt dat dit een 'bekend merk' is, iets waar hij niet om gevraagd had, elke goedkope zonnebril was voor hem goed geweest. Men kan hem immers toch niet verplichten om alle bekende merken van zonnebrillen te kennen, neem ik aan. Ik zou er zelf geen vijf kunnen opnoemen. En wat blijkt als hij thuiskomt? Inderdaad, het is een namaak van een bekend merk. In zo'n geval kan je de koper toch niets verwijten?

denlowie
Juridisch actief: Nee

#33 , 29 jul 2014 19:23

In zo'n geval kan je de koper toch niets verwijten?
Neen en dit is maar één exemplaar, maar hier gaat het over meerdere exemplaren en over de verkoop ervan op internet.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

berenod

#34 , 29 jul 2014 19:33

Je moet maar even op 2dehands.be kijken onder herenhorloges.

Er zijn blijkbaar meerderen die denken dat dit ongestoord kan gedaan.

Best wel veel Rolexen tussen de 60 en 100€ :)

De advertenties verdwijnen wel meestal nogal snel!

giserke

#35 , 29 jul 2014 20:26

Ik ga nu toch eens een verhaaltje vertellen als advocaat van de duivel. Mijn schoonvader ging op reis naar Turkije en was thuis zijn zonnebril vergeten. Ter plaatse aangekomen koopt hij de eerste de beste bril want hij kan niet zonder, en dit voor een zeer zacht prijsje. Achteraf blijkt dat dit een 'bekend merk' is, iets waar hij niet om gevraagd had, elke goedkope zonnebril was voor hem goed geweest. Men kan hem immers toch niet verplichten om alle bekende merken van zonnebrillen te kennen, neem ik aan. Ik zou er zelf geen vijf kunnen opnoemen. En wat blijkt als hij thuiskomt? Inderdaad, het is een namaak van een bekend merk. In zo'n geval kan je de koper toch niets verwijten?
Als je geen kasticket krijgt van de winkel, kan er toch wel een belletje beginnen rinkelen.
En verkopers van piraattoestanden zitten meestal niet in officiële winkels.

WP002

#36 , 30 jul 2014 10:57

Als je geen kasticket krijgt van de winkel, kan er toch wel een belletje beginnen rinkelen.
Dat weet ik toch zo niet, hoor. Als je bijvoorbeeld aan de kust een zonnebril koopt op het buitenstandje van zo'n typisch kustartikelwinkeltje krijg je vaak géén bonnetje, of gewoon een ticket met de prijs op zonder dat er op staat wát je precies gekocht hebt. En extrapoleer dat nu eens naar een gelijkaardig winkeltje aan de Turkse kust.

professionalgamer

#37 , 30 jul 2014 11:40

In Turkije zijn er hele wijken die namaak verkopen in winkels. Volgens mij moet je op sommige plaatsen al je best doen om geen namaak te kopen.

Vandebos

#38 , 30 jul 2014 11:52

Er is absoluut niemand die je verplicht die rommel te kopen omdat je er op vakantie gaat. Op het einde van de rit ben je verantwoordelijk voor je eigen daden en ja, dan is het mogelijk dat je plots met de gebakken peren komt te zitten...

Franciscus

#39 , 30 jul 2014 13:57

En douane controleert NIET alleen aan de grens. Ook in havengebied van Antwerpen en dat is veel groter da veel mensen denken ...vb de brug van 'den azijn' voor ingewijden 8_)

Gebruiker21

#40 , 30 jul 2014 15:14

Moest de topic starter nu enkel eigen gemaakt juweeltjes verkopen, en los daarvan een paar namaak handtassen in de kast staan hebben, zou ze kunnen argumenteren dat ze niet wist dat de handtassen namaak waren. Met wat geluk zou ze zich dan enkel moeten verantwoorden over het zwartwerk en het niet aangeven van haar handel in juwelen. Ze heeft echter ook namaak juwelen verkocht, goed wetende dat het namaak was. Ziet er dus niet zo goed uit. Misschien wordt bij het bepalen van de strafmaat rekening gehouden met de beperkte hoeveelheid verkochte goederen?

Zelfbeklag zal de topicstarter niet veel verder helpen, vrees ik. Idd best een advocaat zoeken om de straf zo laag mogelijk tehouden.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

knuffelken

#41 , 11 okt 2014 21:42

Vraag mij nu eigenlijk af hoe dit is afgelopen!!

Aan TS: als men nu komt vragen of men binnen mag kijken ivm uw verkoop van juwelen, en men vindt er bv drugs, wapens... men gaat die goederen ook in beslag nemen hoor. Ook voor namaak!!!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”