Aangevallen door politieagente.

KonradG
Topic Starter

Re: Aangevallen door politieagente.

#31 , 14 nov 2014 12:28

@Gebruiker21: Het is zeker en vast geen bedoeling om enige schadevergoeding te krijgen, dat gaan wij dan ook niet vragen.
De agente moest ook iets zeggen om de klap op de wagen te verantwoorden, die zal wel ingezien hebben dat het totaal verkeerd was.
Toen wij aanhaalden dat het niet kon dat wij bijna over haar tenen reden, begon ze dan maar dat ik bijna tegen de ambulance reed.
Maar idd, iedereen interpreteert dit op zijn eigen manier, en respecteer ik hier iedereen zijn mening of 2 cents.
Maar direct in aanval gaan van u vertelt niet de waarheid tja, dan moet jij ook niet reageren en maar verder scrollen imo.

Dti maakt nu niet veel uit want de nodige stappen zijn al ondernomen en jullie mogen zeker rekenen dat ik een EERLIJKE antwoord post of ik gelijk had gekregen ja of nee.

Groetjes,
Konrad.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#32 , 14 nov 2014 12:38

Maar direct in aanval gaan van u vertelt niet de waarheid tja, dan moet jij ook niet reageren en maar verder scrollen imo.
Nogmaals, dit is geen "aanval", dit zijn bedenkingen / vragen die bij de betrokken diensten OOK zullen opkomen. Stel dat deze diensten uiteindelijk dit soort vragen gaan stellen, dan raad ik aan dat je alvast even nadenkt op welke manier je hier gaat op antwoorden. Als je op dat moment reageert in het genre "zeg je nu dat ik lieg?", vrees ik dat je geen beste beurt gaat maken. Aan ieder verhaal zijn twee kanten en we horen er hier maar één. Het zou interessant zijn de kant van het verhaal van de agente ook te horen. Dit is hier niet mogelijk, maar wees maar zeker dat de diensten die dit gaan onderzoeken, die andere kant van het verhaal ook zullen horen. Vergeet ook niet dat wat een agent zegt, in principe als bewezen geacht wordt, tenzij het tegendeel kan aangetoond worden.

Vandaar het belang van de getuigen die u beweert te hebben: heb je hier al concreet iets mee gedaan om die getuigenissen "bruikbaar" te maken?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

KonradG
Topic Starter

#33 , 14 nov 2014 12:47

Nogmaals, dit is geen "aanval", dit zijn bedenkingen / vragen die bij de betrokken diensten OOK zullen opkomen. Stel dat deze diensten uiteindelijk dit soort vragen gaan stellen, dan raad ik aan dat je alvast even nadenkt op welke manier je hier gaat op antwoorden. Als je op dat moment reageert in het genre "zeg je nu dat ik lieg?", vrees ik dat je geen beste beurt gaat maken. Aan ieder verhaal zijn twee kanten en we horen er hier maar één. Het zou interessant zijn de kant van het verhaal van de agente ook te horen. Dit is hier niet mogelijk, maar wees maar zeker dat de diensten die dit gaan onderzoeken, die andere kant van het verhaal ook zullen horen. Vergeet ook niet dat wat een agent zegt, in principe als bewezen geacht wordt, tenzij het tegendeel kan aangetoond worden.

Vandaar het belang van de getuigen die u beweert te hebben: heb je hier al concreet iets mee gedaan om die getuigenissen "bruikbaar" te maken?
Neen dan antwoord ik gewoon wat ik altijd al verteld heb. Ik kon de agente niet raken waarom :
- Deze stond uiterst links van de rotonde achter de ambulance
- Ik reed uiterst rechts om de ambulance te kunnen passeren, dus dat is ONMOGELIJK om haar op enige manier te raken of dergelijke.
Het zou heel stom zijn om uiterst links te rijden om dan helemaal uit te wijken naar rechts om de ambulance te kunnen voorbijrijden. Is vrij logisch lijkt mij.

Wanneer wij dan zeggen van dat is onmogelijk dat wij u zouden geraakt hebben, dan probeert deze haar gelijk te halen door te zeggen dat ik bijna tegen de ambulance rijd...

Maar oké, ik ga hier niet in herhaling vallen en mijn verhaal blijven neerpennen. Zoals reeds door u aangehaald, zij gaat ook haar eigen verhaal hebben.

Neen heb nog niets ondernomen richting de getuigen. Deze zijn wel vermeld in onze verhaal die naar interne toezicht is gebracht. Binnen een uur heb ik een afspraak met een advocaat, ik ga hem dan ook de vraag stellen wat ik met de getuigen kan doen.

Reclame

Gebruiker21

#34 , 14 nov 2014 15:45

Good luck, maar ik vrees dat je jezelf kosten op de hals aan het halen bent en van een vrij kale reis zal terugkomen. Maar laat ons hopen dat ik ongelijk heb...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

BloodNight

#35 , 14 nov 2014 18:41

...en dat de politievrouw in kwestie zelf geen klacht gaat indienen...

redak

#36 , 15 nov 2014 19:45

Er wordt hier door sommigen gedaan alsof de politie heiligen zijn maar er zitten helaas ook enkele rotte appels tussen (zoals in alle beroep). Het grote verschil is wel dat dit een beroep is met toch wel enige vorm van een voorbeeldfunctie. Heb ook reeds verschillende gevallen gezien en van dichtbij meegemaakt die graag eens hun macht misbruiken. Dit wel meestal op verbaal vlak. Dan moet deze ook niet verwonderd zijn dat je plots op mensen botst die verbaal ook reageren wat kan escaleren, door eigenlijk de schuld van de politie die ten alle tijden moet proberen kalm te blijven om de situatie onder controle te houden.

Helaas vrees ik dat je als buitenstaander weinig kans maakt om gelijk te halen tegen de politie.

Ik hoop van harte dat TS zijn/haar gelijk krijgt.

BloodNight

#37 , 15 nov 2014 21:22

Ik hoop dat de waarheid zal zegevieren...

redak

#38 , 16 nov 2014 09:56

Er is hier voldoende op aangestuurd dat het verhaal van TS niet correct zou zijn (vermits het woord van de agente meer waard is dan dat van een gewone burger). Dit werd meermaals weerlegt door TS. Ik veronderstel dan ook dat dit topic mag bekeken worden als een correct weergegeven situatie door TS. In dit geval hoop ik dan van harte op het gelijk van TS vermits dit dan ook betekend dat de waarheid zou zegevieren.

Indien het verhaal niet correct is dan vervallen alle reacties op het topic van TS en is dit zijn/haar eigen schuld. De enige die effectief weten wat er precies gebeurd is zijn de betrokken partijen zelf. Indien de TS zijn verhaal brengt en er wordt nog eens gevraagd of het verhaal effectief klopt en er niets anders gebeurd is vooraf en de TS bevestigd dit, dan vind ik dat we daar niet telkens moeten op terug komen maar er van uit gaan dat het verhaal klopt en op basis van deze gegevens hulp verschaffen.

KonradG
Topic Starter

#39 , 16 nov 2014 11:35

Bedankt aan iedereen die mee met ons denken en op een goed afloop hopen.
Ondertussen is mijn vriendin op verhoor geweest.
Wij zijn ook langs advocaat geweest.
Zowel de persoon die mijn vriendin verhoorde als advocaat zeggen dat ze 99% zeker zijn dat de zaak geseponeerd gaat worden.
Aangezien ik en mijn vriendin nog nooit niet in contact zijn geweest met gerecht en nooit geen overtredingen hebben gehad met de wagen.

Het is nu afwachten tot de getuigen miss verhoord worden. Wij mogen deze ook via een brief vriendelijk verzoeken om hun verhaal op papier te zetten en opsturen. ( advocaat heeft dit ons verteld ).

Nog een fijne zondag voor iedereen !

mava105

#40 , 16 nov 2014 12:44

Aangezien ik en mijn vriendin nog nooit niet in contact zijn geweest met gerecht en nooit geen overtredingen hebben gehad met de wagen.

!
Jij bent dus wel al eerder in contact geweest met justitie, en hebt dus wel al overtredingen gehad met de wagen

KonradG
Topic Starter

#41 , 16 nov 2014 19:04

!
Jij bent dus wel al eerder in contact geweest met justitie, en hebt dus wel al overtredingen gehad met de wagen
Neen mijn excuses voor een type foutje.
Wat ik wil zeggen dat ik nooit in contact ben geweest met justitie. Rechtbank, vrederechter,.... Noem maar op.
Zelfde voor de overtredingen. Denk dat ik zelfs geen parkeerboete heb gehad ! Toch niet de laatste 3 à 4 jaar ! Mijn vriendin zelfs dat niet !

Franciscus

#42 , 16 nov 2014 19:40

Maar dat wil niet zeggen dat u geen overtredingen hebt begaan... net zoals iedereen hoor -- 8_)

KonradG
Topic Starter

#43 , 16 nov 2014 21:13

Maar dat wil niet zeggen dat u geen overtredingen hebt begaan... net zoals iedereen hoor -- 8_)
Dat is volledig juist
Nu is het afwachten. Zodra ik meer weet laat ik jullie zeker iets weten.

Gebruiker21

#44 , 17 nov 2014 09:37

Het is nu afwachten tot de getuigen miss verhoord worden. Wij mogen deze ook via een brief vriendelijk verzoeken om hun verhaal op papier te zetten en opsturen. ( advocaat heeft dit ons verteld ).
Heu... opsturen naar wie? Naar jullie advocaat? Als deze getuigen echt van belang zijn in het onderzoek, gaan ze toch op zijn minst verhoord meoten worden, hoor. Hun getuigenis zal anders serieus wat aan bewijswaarde inboeten.

Trouwens: als de klacht geseponeerd zal worden, dan is daarmee de zaak af. Geen schadevergoeding voor jullie, enkel advocaatkosten?

KonradG
Topic Starter

#45 , 17 nov 2014 10:34

Heu... opsturen naar wie? Naar jullie advocaat? Als deze getuigen echt van belang zijn in het onderzoek, gaan ze toch op zijn minst verhoord meoten worden, hoor. Hun getuigenis zal anders serieus wat aan bewijswaarde inboeten.

Trouwens: als de klacht geseponeerd zal worden, dan is daarmee de zaak af. Geen schadevergoeding voor jullie, enkel advocaatkosten?
Als jij goed zou gelezen hebben in vorige post dan zou jij geweten hebben dat wij geen schadevergoeding willen.
Neen naar de getuigen zodat deze hun verhaal
Op papier kunnen zetten. Omdat jij binnen 3 maand ofzo niet meer perfect weet hoe alles is verlopen.
Advocaat kosten zijn voor de verzekering ;). De advocaat vroeg ook geen vergoeding voor deze info dus op het moment is alles gratis geweest.

Moest interne toezicht of politie het nodig vinden dan kan ze die idd oproepen. Maar het verhaah op papier hebben is altijd goed.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”