U zal waarschijnlijk de kosten van het proces dienen te betalen. Dat is wat anders dan de rechtsplegingsvergoeding.Wat ik wel weet is dat de slachtoffers geen advocaat in armen hebben genomen, zij zullen er alleen staan zonder advocaat, waarom zou ik dan de gerechtskosten betalen? Ik heb mijn advocaat al betaald.
U moet ze niet betalen in de rechtbank zelf. U moet ze wel betalen; voor (dat is het beste) of na het proces.En wat als ik aangeef de slachtoffers niet te kunnen betalen in de rechtbank zelf, kunnen zij dan nog protesteren?
U zal moeten betalen. Punt. Celstraf heeft daar niets mee te maken. Als u gaat zitten, hebben zij hun geld nog niet, en daarover gaat het.En wat als ik aangeef dat ik dan liever de cel in ga om geen vergoeding te hoeven betalen, kunnen zij nog dan protesteren? Ik heb geen inkomen en daarom dat ik ze niet kan betalen
Blij dat je dat beseft.Zou wel een werkstraf willen uitvoeren etc, maar daar betaal ik de slachtoffers natuurlijk niet mee
Uiteraard. Schulden gemaakt tijdens het huwelijk binden beide partners ; ze zijn een deel van het gemeenschappelijk vermogen. (en dat kan uiteraard negatief zijn).We man werkt weer wel, kan de rechter zeggen tegen mijn man dat hij dan de kosten moet betalen?
ongeveer 10.000 euroU moet eerst veroordeeld worden in een vonnis.
Dan moeten er redenen zijn om in beroep te gaan.
Indien het hof dan vind dat er geen redenen zijn maar dat u in feite nog voor meer zaken moet gestraft worden kan het ipv 7 maanden plots x jaar worden
Indien het hof zou vinden dat u gelijk hebt en onschuldig bent wordt u vrijgesproken.
In het eerste geval kunnen de slachtoffers tergend en roekeloos geding inroepen en u daarvoor ook laten veroordelen. Bij verlies betaald u ook die extra gerechts- en rechtsplegingskosten.
Dat is nu uw recht.
Over wel bedrag gaat het in feite?
De kans dat u toch onmiddellijk naar de gevangenis zou moeten gaan ...in het geval dat zal wel zo goed als onbestaand zijnNeen.
Fase één: proces voor correctionele rechtbank
u hebt volgende mogelijkheden van vrijspraak tot x jaar gevangenis met alle mogelijkheden daartussen.
Dat staat allemaal al hiervoor uitgelegd.
Uzelf of uw advocaat gaan daar, om wat voor redenen u maar kan bedenken, niet mee akkoord.
Met uitzondering van een vrijspraak zou ik wel denken maar vermoedelijk zullen de slachtoffers en het OM dan wel in beroep gaan.
De kans dat u toch onmiddellijk naar de gevangenis zou moeten gaan ...in het geval dat zal wel zo goed als onbestaand zijn.
Fase twee: proces voor het Hof van Beroep.
Daar wordt alles nog eens overgedaan. Dus zowel u als het openbaar ministerie als de slachtoffers kunnen in beroep gaan.
Het Hof zal dan een nieuwe beslissing nemen een arrest.
U kan dan worden vrijgesproken of een andere straf krijgen ook hier zal diegene die verliest de rekening krijgen van gerechts- en andere kosten ook voor de burgerlijke partijen .
Na een vonnis kan de rechtbank op vraag vb van het OM de onmiddellijke aanhouding vorderen.
Als de rechtbank dan de aanhouding uitspreekt wordt u dus door de aanwezige politie direct in de boeien geslagen en overgebracht naar de gevangenis.
Dit totaal los van het feit dat u nog in beroep kan gaan en dat u in beroep mogelijk wel eens vrijgesproken kan worden.
Maar ik denk dat dit dus uitzonderlijk is ... of de rechter zou u als zo een groot gevaar voor de maatschappij moeten beschouwen.
PS ik ken wel enkele gevallen ..laatst in Antwerpen iemand die nogal in het nieuws is gekomen.
en iemand die vervolgt werd voor diefstal in bende bij nacht met een voertuig (winkelwagentje) die zaak is ook voorgekomen en die man ( student) is effectief ter zitting aangehouden.
Dus het komt voor.
Wat u betreft dus als alle procedures afgelopen zijn en u tot een gevangenisstraf veroordeeld zou zijn dan zal u zoals iedereen een gevangenisbriefje krijgen via de kwartierinspecteur om u op datum x om Y uur aan te bieden aan de voordeur van de gevangenis uit uw omgeving.
Als u dat niet doet wordt u (inter)nationaal gesignaleerd en komt u op de opsporingslijst (met foto) van uw lokale politiezone.
6 weken gezeten geen 2 maanden, u bedoeld dus dat ik minimaal 2 maanden moet gaan zitten?Blanco strafblad maar wel tijdens 'vrij op voorwaarden' hervallen.
Een aangehouden en 2 maanden voorarrest.... dus minimaal zal het zo wie zo al 2 maanden gevangenis zijn.
Kan niet anders want anders wordt het nog een proces tegen de staat wegens onterechte vrijheidsbeneming en kan u schadevergoedingeisen