Ja, dat vraag ik mij ook af. Een vraagje meer wanneer ik er persoonlijk naar toe ga deze week. Want de gedaagde heeft niets ontkend tegen over de politie toen hij werd ondervraagt. Ondertussen verliezen wij veel energie ( verlichting overdag ) extra warmte, ik wou het venster met nieuwjaar versieren met lichtjes bv. Ondertussen hoe met de gedaagde ? Als dit maanden kan duren ? Bij wijze van praten kan ik morgen in het geniep zijn auto vernielen ? Dus wetten in eigen handen nemen ? Wij zijn al voor de 3de maal duppe in die stad.Euhhh, je hebt een verzekering voor schade door derden, je betaald daar jaarlijks een leuke som voor, die verzekering voorziet in rechtsbijstand en nu komen deze u voorstellen dat de schade die zij veronderstelt worden te dekken door uzelf betaald zou worden omdat zij geen mogelijkheid zien de som terug te vorderen van diegene die de schade heeft aangericht???
Dat u de franchise dient te betalen tot daar aan toe, maar de rest gaat me toch een beetje ver. U bent verzekerd voor die schade, de verzekeringsfirma dient u te vergoeden middels de polis, hoe zij hun geld terugkrijgen van diegene die de schade heeft veroorzaakt is uw probleem niet... Waarom anders in godsnaam een verzekering nemen?
Waarschijnlijk hebben ze in hun brandverzekering geen verzekering voor vandalisme. Ook niet duidelijk welke verzekeringspolis ze hebben aangesproken, misschien was het de rechtsbijstand uit de familiale polis....Euhhh, je hebt een verzekering voor schade door derden, je betaald daar jaarlijks een leuke som voor, die verzekering voorziet in rechtsbijstand en nu komen deze u voorstellen dat de schade die zij veronderstelt worden te dekken door uzelf betaald zou worden omdat zij geen mogelijkheid zien de som terug te vorderen van diegene die de schade heeft aangericht???
Dat u de franchise dient te betalen tot daar aan toe, maar de rest gaat me toch een beetje ver. U bent verzekerd voor die schade, de verzekeringsfirma dient u te vergoeden middels de polis, hoe zij hun geld terugkrijgen van diegene die de schade heeft veroorzaakt is uw probleem niet... Waarom anders in godsnaam een verzekering nemen?
Wat het ook mag zijn, weer eens kosten voor ons. De gedaagde heeft geen enkele verzekering. Hij is ook gekent als geweldadige man in die straat, maakt bij hem zelf het boeltje soms kort en klein...alsook zijn vriendin.Waarschijnlijk hebben ze in hun brandverzekering geen verzekering voor vandalisme. Ook niet duidelijk welke verzekeringspolis ze hebben aangesproken, misschien was het de rechtsbijstand uit de familiale polis....Euhhh, je hebt een verzekering voor schade door derden, je betaald daar jaarlijks een leuke som voor, die verzekering voorziet in rechtsbijstand en nu komen deze u voorstellen dat de schade die zij veronderstelt worden te dekken door uzelf betaald zou worden omdat zij geen mogelijkheid zien de som terug te vorderen van diegene die de schade heeft aangericht???
Beste Mr francicus, u vroeg het pv nr van uw proces-verbaal;AN. 50.L3.008520/2009. Wat laat aan u doorgegen( attest van klachtindiening ) Het kan mintens en jaar aanslepen. Zijn pas verhuisd in een bestaand huis, omdat de voorige eigenaar van het appartement ons niet gezegd had dat hét over een polyvalente opslagplaats was...tot ik midden Jan 2009 toch ons adres wou zetten. De verhuurder eist nu 5000 euro schade vergoeding omda hij zogezegt niet wist dat wij er woonden waar wij zonder ons nooit verstopte voor de buitenwereld dat wij er in woonde. Eind Juni tekenen voor het huisje waar wij nu zijn. ( Afbetaling ongeveer 950 eu voor het huisje Kunnen de kosten van het venster en rol luik niet betalen, tenslote zijn wij al bezig met een advocaat betreffende dat appartement, hebben er al Heel kosten aan gehad, anderen zullen nog komen voor ons huisje, Beste ,wij kunnen DIE KOSTEN VAN VANDALISME NIET VOORSCHIETEN. Alle hulp zou van harte welkom zijn, Vriendelijke groeten S.VEr is PV opgesteld - dat is via de politie gegaan en is een strafbaar feit nl vernieling/beschadiging van stedelijke afsluitingen.
Dit is een zaak die via parket bij de strafrechter komt. U kan uw rechtsbijstandsverzekering (brand of familiale) om een advocaat vragen om uw zaak te verdedigen voor de strafrechter.
Vrederechter is enkel voor burgerlijke geschillen.
Uw burgerlijke partijstelling bij de strafrechter is trouwens kosteloos en gaat iets sneller dan via burgerlijke rechtbank.
Heb je een PV nr? kan je dat hier eens geven - aan de samenstelling en codes kan men veel zien.
U dient gehoord te zijn - gevraagd schadebestek binnen te brengen bij de politie en u had een attest klachtneerlegging slachtoffer moeten krijgen - tegenwoordig worden die zelfs opgestuurd via slachtofferzorg met de post.
Beste,is die PV dan niets waard ? Komt er dan geen proces tegen de gedaagde ?PV is niet van politie zone Antwerpen - in elk geval is er schade en als u een familiale verzekering hebt - staan die (meestal) toe dat de schade hersteld wordt -
probleem zal idd dan zijn als tegenpartij geen verzekering heeft kan er geen onderlinge (tussen verzekeringen) regeling getroffen worden.
U hebt blijkbaar al een advocaat voor een andere zaak - wat let u hem deze zaak eventjes voor te leggen - hij heeft dan alle documenten en kan dus zeer gericht antwoorden.
PS al eens gedacht aan sociale dienst van uw erk of sociale dienst van ocmw of gemeente --- die hebben meestal ook mensen die juridisch redelijk goed geschoold zijn.