Mijn vriendin heeft hulp en advies nodig

Delphine D.
Topic Starter

Mijn vriendin heeft hulp en advies nodig

#1 , 04 apr 2010 12:17

Mijn vriendin haar man is veroordelld bij verstek, hij heeft in de krant zijn straf gezien , in het laatste jaar heeft hij zijn leven echt gebeterd, eindelijk werk waar ze tevreden zijn en zo

Nu heeft hij 18mnd en een boete en schadevergoeding

Is er een manier dat zij hem uit het gevang kan houden, nu hij eindelijk werk heeft en dergelijke... ze hebben het moeilijk en zijn loon die wegvalt is een ramp plus dan achteraf om terug werk te vinden...

Ze heeft onmiddelijk haar advocaat het gemaild maar het was al vrijdag avond dus ze slaapt niet meer ze zou graag weten wat ze moet doen en of er een kans is dat hij niet naar het gevang moet, graag zou ze ook weten hoe de procedure verder verloopt, krijgt ze het vonnis, is de krant wel accuraat kan ze op het internet ergens het vonnis bekomen, beknopt ze staat met veel open vragen en zoekt antwoorden

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv

#2 , 04 apr 2010 19:25

Waarom is de man niet gewoon opgedaagd? Waarom is de advocaat weggebleven? Wegblijven is zogoed als bekennen. Je kan verzet aantekenen tegen het verstekvonnis.

Delphine D.
Topic Starter

#3 , 04 apr 2010 19:43

omdat hij de dag voor de zaak naar de politie moest voor verhoor de rechter wilde weten of hij werk had en zijn situatie had aangepakt. Toen hij zij tegen de agent dat hij geen advocaat had zij die dat hij dan ook niet hoefde te gaan dat het geen nut had, plus hij heeft pas werk gevonden en hij durfde zijn werkgever geen verlof vragen met de reden dat hij naar de rechtbank moest

Reclame

Delphine D.
Topic Starter

#4 , 04 apr 2010 20:51

Kan hij strafbemiddeling nog aanvragen? Er stond wel niet in de krant of het met uitstel of niet was. Ze hebben nog geen vonnis ontvangen. Ze weten dat hij een straf verdient maar ze willen gewoon niet dat hij naar de gevangennis moet, ze hebben een hele kroost kinderen en zij heeft geen werk, ze hebben ook een faling en wachten op het antwoord voor schuldbem. Dus jullie kunnen zich voorstellen als zijn loon wegvalt dat het zeer lastig kan worden, ze zit nu bij mij en ik moet het internet uitpluizen naar antwoorden maar we vinden overal tegenstrijdigheden...

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 apr 2010 21:17

Advocaat raadplegen. Vermoedelijk kan nog verzet worden aangetekend. Dan komt de zaak opnieuw voor.

scorpioen

Delphine D.
Topic Starter

#6 , 04 apr 2010 21:51

en als we dat doen en intussen krijgt hij een brief dat hij zich aan het gevang moet aanmelden moet hij dat dan nog of niet?

Delphine D.
Topic Starter

#7 , 04 apr 2010 21:53

en normaal gezien heb je 15 dagen om verzet aan te tekenen na ontvangst van het vonnis van de deurwaarder zeker, want dat hebben ze nog niet ontvangen ze gaan enkel voort op het gene ze gelezen hebben in de krant, waar er eventueel ook fouten kunnen instaan.

Want als de rechter een verhoor vraagt om te weten of hij werkt is het toch raar dat dezelfde rechter hem naar het gevang zousturen wetende dat het weer bergafwaarts is

Delphine D.
Topic Starter

#8 , 07 apr 2010 19:49

Hij is gisterenavond aangehouden en hij zit nu vast. Hiij heeft deze morgen verzet aangetekend, nu krijgen we langs alle kanten rare antwoorden. De cipiers zeggen dat hij vlug zal moeten terug voorkomen en dat hij vlug vrij zal zijn, de directrice zegt dat hij vlug zal moeten voorkomen en dat de straf die hij kreeg niks te maken hebben met de feiten gewoon omdat hij er niet was en een ex geditineerde die heel wat zaken gezien heeft zegt dat ze hem niet zullen houden, maar mijn advocaat zegt dat als hij moet voorkomen het enkel zal zijn om zijn aanhouding 1 maand te verlengen

wat moet ik nu denken en is het zo dat het niet zijn zaak is die voorkomt met dat verzet maar gewoon om zijn arrestatie te verlengen...

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”