bedreiging via sms

kruznik
Topic Starter

bedreiging via sms

#1 , 03 mei 2010 21:37

Hallo,

Ik zit met een voorval waarmee ik niet goed weet wat te doen.
Hopende op enig raad van jullie uit.
Ik heb onlangs een meisje leren kennen die nog niet zo lang uit een vorige relatie is.
Zondag laatst werd de eerste stap gezet tussen ons.
Helaas krijg ik vandaag een sms met als volgende tekst:
Ben de ex van Charlot heb daarjuist al je sms'jes gelezen zou willen dat je haar met rust laat of ik zal je vinden zit er dik in dat terug goed komt dus laat haar met rust snappie?

Ikzelf ben dus geen tiener en aan de verhalen te horen over hem, ben ik er niet echt gerust op en heb er ook nog nooit contact mee gehad.
Ik heb er ook niet op gereageerd wat mij het beste lijkt.
Die sms heb ik nog altijd staan.

Kunnen jullie mij enige raad geven?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 mei 2010 19:15

Ik neem aan dat u zich bedreigd voelt maar..
Is wettelijk geen bedreiging - politie zal kan hier niets aan doen.
Mocht u er meer krijgen zou ik herhaal zou het stalking kunnen zijn.
Hou het wel bij voor ingeval dat.
Om wettelijk te zijn moet het aan de in de wet aangehaald elementen en voorwaarden voldoen.

Pedro_D

#3 , 24 jun 2010 13:23

De tekst dewelke de persoon u gestuurd heeft voldoet aan de criteria voor "Bedreiging met bevel of voorwaarde" en hiervoor kan een klacht opgenomen worden. Van zodra er een PV is moet de dader verhoord worden en dat kan twee effecten hebben: escalatie of deëscalatie van de situatie. Het is aan het Parket om te oordelen wat het gevolg is van de klacht.

Van zodra "het dagdagelijkse leven" van een persoon wordt verstoord op bepaalde manieren is er sprake van "Belaging". Belaging kan al starten vanaf een eerste inbreuk (zoals in uw geval). Hierover is er rechtspraak.
De voorwaarde is dat u zelf klacht neerlegt want het betreft hier een klachtmisdrijf. In uw verhoor MOET de volgende zijn opgenomen worden "Ik wens klacht neer te leggen tegen persoon X en dit wegens belaging en ik wens dat betrokkene hiervoor vervolgd wordt". Op dat ogenblik starten er een aantal verplichtingen voor het Parket.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 jun 2010 18:57

Deel een van antwoord Pedro - en wat is het strafbare in of ik zal je vinden??. Wel wat weinig... mogelijk bij wat meer omkadering.

deel 2 - kan idd perfekt als belaging - dat heb ik gemist en dit is een van de weinige KLACHTmisdrijven - geen klacht geen vervolging. Bij intrekking klacht - stopt procedure.

Ik zou toch eens eerst met 'vriendin' praten.. en dan kijken hoe de reactie is ... ex-vriendje nogal bezitterig??

bijgevoegd: in het ganse kader met alle elementen ... kan het mogelijk wel bedreiging zijn .....maar dan moet alles verteld zijn.
...ik zal je vinden ?? is dat iets strafbaar???

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”