Goedemiddag,
Ik ben eigenaar van een appartement (gelijkvloers) in een blok van 6 appartementen (allemaal eigenaars).
Enige tijd geleden heb ik een klacht ingediend tegen 1 "buurman", een andere eigenaar, op de 2e-verdieping.
Deze klacht was voor slagen en verwondingen. Hij was daarvoor reeds verbaal agressief tegenover mij en invités, maar op die bewuste dag dat hij me slagen en verwondingen toebracht was het écht zonder enige aanleiding.
Ik liep daarbij een lichte liesbreuk (+ inwendige bloeding) op en verscheidene blauwe plekken (boven-armen + schouders).
Ik ben dus een klacht gaan indienen, en de inspecteur liet weten dat dit blijkbaar niet de eerste kaar was.
M.a.w. dergelijke feiten stonden reeds op zijn strafblad vermeld.
Hij start binnenkort in de medische sector als verpleegkundige. Dus ik veronderstel dat hij daar wel een bewijs van goed gedrag en zeden zal moeten voorleggen. Ja of Neen? Indien neen, waarom wordt dergelijk feit niet op zijn strafblad vermeld, én wat moet ik daar voor ondernemen opdat dit wel zou verschijnen?? 't Is ten slotte iemand die ik bijna dagelijks ontmoet in mijn appartementsblok, en ik begin meer en meer schrik te krijgen... Deze klacht zou gemakkelijk kunnen escaleren !!!
En kunnen jullie mij misschien een antwoord geven hoe lang deze feiten eventueel op het strafblad blijven staan?
Want ik vind op deze vragen nergens een concrete antwoorden op.
Alvast bedankt.