misbruik minderjarige

anoniempje22
Topic Starter

misbruik minderjarige

#1 , 13 jul 2010 13:13

hallo
mijn ex heeft mijn nichtje van 10 al 2 jaar lang misbruikt. bij zijn eigen nichtje was de bal ook al aan het rollen gegaan...
proces moet nog voorkomen maar ik stel mezelf ook burgerlijke partij...
we hebben samen een zoontje van 11 maand dus wil ik alimentatie en schadevergoeding eisen...
iemand een idee hoeveel ik hiervoor kan eisen?
dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 jul 2010 20:03

Alimentatie via de echtscheiding en schadevergoeding omdat uw ex uw nichtjes heeft misbruikt?
U moet eerst de schade kunnen aantonen en dan zal hoogstwaarschijnlijk via een indicatieve tabel er een bedrag op geplakt worden.

anoniempje22
Topic Starter

#3 , 13 jul 2010 22:30

er is geen echtscheiding want we zijn niet getrouwd en hebben geen samenlevingscontract. zijn domicilie staat op mijn adres en hij heeft ons kindje erkend...
ja, schadevergoeding omdat ons kind door zijn fout een vader moet missen... om de emotionele, financiële schade die hij ons toebrengt...

Reclame

jojan

#4 , 14 jul 2010 12:50

Elke ouder is verplicht bij te dragen in het onderhoud van het kind. Hiervoor wendt u zich best tot de Vrederechter.

Hoeveel onderhoudsgeld hangt af van de financiële toestand van de schuldenaar.

ivm schadevergoeding:

Uit de indicatieve tabel: http://www.cmro-cmoj.be/pdf/indicatieve_tabel2008NL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

samenwonende levenspartner (duurzame relatie met samenwoning vereist) € 12.500,-
kind inwonend per ouder € 12.500,-

Zoals float al opmerkt zal u de geleden schade moeten kunnen aantonen. Financiele schade zal u al moeilijk kunnen aantonen. Uw ex heeft ten opzichte van u geen financiele verplichtingen. En naar uw kind toe zal dit via het onderhoudsgeld geregeld worden.

De Swa

#5 , 14 jul 2010 13:54

dus wil ik alimentatie en schadevergoeding eisen...
iemand een idee hoeveel ik hiervoor kan eisen?
dank
Als je je burgerlijke partij stelt, doe je dat dan zonder advocaat?
Zoniet, kan hij/zij die vraag dan niet beantwoorden?
(hij/zij wordt uiteindelijk goed betaald voor zijn/haar advies)

anoniempje22
Topic Starter

#6 , 14 jul 2010 21:08

dank je jojan voor uw advies

de swa: ja ik heb advocaat, en kan dit haar ook vragen, maar wilde even vergelijken...

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 22 jul 2010 19:05

U kan alle soorten schadevergoeding vragen tot morele toe meestal wordt 1€ toegekend tot deskundigen hebben uitgemaakt ook kosten enz

woont hij nog bij u --- dadelijk laten schrappen (procedure tot) door kwartierinspecteur
via vrederechter procedure art 223 BW - uit woning laten zetten opstarten. PS ook bij samenwonenden die ene gezin vormen van toepassing - Intra Familiaal Geweld
Hoe en wat is op deze site in legio antwoorden uitgelegd

Ga zeker eens langs de dienst slachtofferzorg bij de politie

Art. 223. <W 14-07-1976, art. 1> Indien een der echtgenoten grovelijk zijn plicht verzuimt, beveelt de vrederechter, op verzoek van de andere echtgenoot, dringende voorlopige maatregelen betreffende de persoon en de goederen van de echtgenoten en de kinderen.
Hetzelfde geschiedt op verzoek van een der echtgenoten, indien de verstandhouding tussen hen ernstig verstoord is.
(Indien een echtgenoot zich tegenover de andere schuldig gemaakt heeft aan een feit als bedoeld in de artikelen 375, 398 tot 400, 402, 403 of 405 van het Strafwetboek, of heeft gepoogd een feit te plegen als bedoeld in de artikelen 375, 393, 394 of 397 van hetzelfde Wetboek, of indien er ernstige aanwijzingen voor dergelijke gedragingen bestaan, zal de echtgenoot die het slachtoffer is, behalve bij uitzonderlijke omstandigheden, het genot toegewezen krijgen van de echtelijke verblijfplaats indien hij daarom verzoekt.) <W 2003-01-28/33, art. 3, 014; Inwerkingtreding : 22-02-2003>
De vrederechter kan ondermeer aan een der echtgenoten verbod opleggen om, voor de tijd die hij bepaalt, eigen of gemeenschappelijke roerende of onroerende goederen, zonder de instemming van de andere echtgenoot, te vervreemden, te hypothekeren of te verpanden; hij kan de verplaatsing van de meubelen verbieden of het persoonlijk gebruik ervan aan een van beide echtgenoten toewijzen.
Daden van vervreemding zijn alle daden bedoeld in artikel 1 van de wet van 16 december 1851 en in artikel 8 van de wet van 10 februari 1908.
De vrederechter kan de echtgenoot die de roerende goederen onder zich heeft, verplichten borg te stellen of van voldoende gegoedheid te doen blijken.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”