Winkeldiefstal

Song
Topic Starter

Winkeldiefstal

#1 , 16 sep 2010 17:14

Hallo iedereen,

Ik ben vandaag betrapt geweest met winkeldiefstal; een PC-spel van 39,99 euro. De security heeft me naar de bureau achter de winkel geleid en ik moest een formulier invullen. Ik betaalde de bedrag van de PC-spel en ik mocht doorgaan.
Mijn vraag is alsof ze de politie erbij halen, een strafblad opstellen, of mijn ouders verwittigen?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 16 sep 2010 19:10

Eerste diefstal niet, je hebt het spel betaald, je gegegvens zijn genoteerd' deze zullen bij een volgende diefstal in die keten naar boven komen en dan kan er wel eens de politie bijgehaald worden.

Of men je ouders gaat verwittigen... Als je minderjarig bent vind ik persoonlijk dat men dit wel dient te doen maar dit hangt volledig van de zaakvoerder of het beleid van de keten af.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 sep 2010 19:13

Enkel als je minderjarig bent en men kan geen strafblad krijgen
Als meerderjarige verwittigd men geen ouders meer... EN kan je ook een strafblad krijgen

Reclame

Song
Topic Starter

#4 , 16 sep 2010 19:45

Uiteraard!
Ja, ik ben al een tijdje 18 en ik werd aangehouden in Fnac Brussel, we (security en ik) maakten zelf een paar mopjes toen we richting bureau stapten. Ik was zeer vriendelijk in deze transactie en hij heeft het waarschijnlijk opgemerkt, wie weet.
Ik ga het toch niet (meer) riskeren.

Wat vind je?
Bedankt voor de snelle & goede feedback!

Vandebos

#5 , 16 sep 2010 20:01

Goede beslissing.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 sep 2010 19:27

Dan is de kans zeer groot dat dit het einde van het verhaal is.
En hoop ik dat je de les geleerd hebt.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”