En waar haalt u die informatie over Amerika was u daar zelf bij??
Ik was daar zo goed als bij. Onmiddellijk na het gebeurde had ik een conferentiegesprek met haar (ik bezit zelfs nog de volledige opname van het gesprek). Ze was totaal overstuur. Het was ikzelf die haar aanraadde met de FBI contact op te nemen.
Ik heb een aantal jaren nauw samengewerkt met dat kantoor en haar zodat ik voldoende weet had dat ze geen persoon was die verhalen opdisselt (wat ook de reden was van de samenwerking die voornamelijk via haar verliep).
Dit gebeurde in Cleveland Ohio waar de politie vooral gekend staat voor hun brutaliteit:
http://www.google.be/search?client=oper ... 8&oe=utf-8" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze politieambtenaren voelen zich zodanig beschermd dat ze met alles wegraken. Eén van de periodes dat ik er verbleef werd een persoon neergeschoten voor zijn wagen door een politieman. Terwijl ALLE patrouillewagens over opnametoestellen beschikken die onmiddellijk aangaan als ze iemand laten stoppen, had (analoog met haar verhaal van de camera die 'niet aangesloten was en dus niets kon opnemen') die specifieke patrouillewagen geen camera aan boord (?)
De wagen ging na het voorval naar de politiegarage en niets kon meer vastgesteld worden.
Ik gaf hier een link waar je 25.800 resultaten vind
t voor de zoektermen 'cleveland ohio police brutality'.
Dit gegeven is niet speciaal eigen aan deze politiedienst in de VS, maar deze zijn toch de uitschieter.
Al wat nodig is om het kwaad te laten triomferen, is dat goede mensen niets doen (Edmund Burke)