Wat moet ik nu doen?

Catherine1988
Topic Starter

Wat moet ik nu doen?

#1 , 12 jan 2011 14:37

Begin vorig jaar kocht ik via Kapaza een DVD box voor het bedrag van 20 euro.
Jullie voelen het al aankomen: Ik heb echter nooit iets ontvangen.
Ik de verkoper meermaals gevraagd om mij een bewijs van verzending voor te leggen zoniet mijn geld terug te storten, maar hierop weigerde hij in te gaan dus ben ik naar de politie gestapt en heb daar klacht ingediend.

Het duurde eventjes voordat ik een antwoord kreeg van het politiebureau, maar ongeveer een maand geleden hebben ze mij op de hoogte gebracht dat de persoon in kwestie, die zich voordeed als een vrouw in werkelijk een man was, al meerdere mensen heeft opgelicht.
Ik ben dus jammer genoeg niet het enige slachtoffer. En op hun vraag om mij het geld gewoon terug te storten weigerde hij in te gaan.

Ik kreeg de raad om het bijgevoegde document aan mijn klacht (ben even de naam hiervan kwijt), op te sturen naar het parket van Leuven.
Dit heb ik tot op vandaag nog niet gedaan.

Ik heb vorige week vrijdag echter een brief ontvangen van het parket van Gent met daarin de melding dat de verdachte op 03/02 moet voorkomen voor de correctionele rechtbank voor het wegmaken van inbeslaggenomen goederen en dat ik en/of mijn advocaat daar aanwezig dien te zijn met alle bewijsmateriaal (mails, e.d.). Omdat de schriftelijke klacht niet voldoende is.

Het probleem is dat ik op 30/01 op vakantie vertrek voor 8 dagen en dus niet aanwezig kan zijn.
Ook heb ik geen zin om hier een advocaat voor in te schakelen, dit kost mij meer dan wat ik kwijt ben en in die heisa heb ik gewoon geen zin.

Wat moet ik nu doen??
Gaat dit mij geld kosten??

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 12 jan 2011 14:47

Contact opnemen met de onderzoeksrechter in het dossier? En deze eventueel voorstellen hem een schriftelijke verklaring te zenden waarin alle bewijzen worden bijgevoegd?

float
Juridisch actief: Ja

#3 , 12 jan 2011 17:23

Waarom zou ze contact moeten opnemen met de onderzoeksrechter? De zaak zit al bij het parket hé

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 jan 2011 18:01

Dus contact opnemen met parketmagistraat en vragen wat te doen je bv een bijkomend PV kan laten opstellen desnoods in Gent of in je woonplaats.
Zorg dan wel dat je alles bij hebt dan kan u politiezone dat ineens naar parket Gent sturen.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”