verkracht, aangerand en mishandeld door mijn advocaat

santi
Topic Starter

verkracht, aangerand en mishandeld door mijn advocaat

#1 , 23 jan 2011 21:12

Hallo,
Ik heb een advocaat gehad voor mn scheiding.Deze is op toevoegings basis aangewezen.
Vervolgens kwam ik er achter dat hij met hele andere zaken bezig was dan met mn scheiding.
Bedreigingen, sexuele intimidatie, mishandeling en verkrachting waren het gevolg, ik moest hem vooral niet tegenspreken want dat zou nadelige gevolgen hebben voor de alimentatie.
Toen hij een keer bij mij langs kwam heb ik alles opgenomen met de voice recorder, dat is denk ik mijn geluk geweest. Hier was ook op te horen dat hij me bedreigde en dat hij me aanviel.
Is er toevallig iemand die ook zoiets heeft meegemaakt en eventueel tips voor mij heeft want ik ben radeloos........

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 jan 2011 21:23

Advies om langs de dienst slachtofferhulp van uw lokale politiezone te gaan.
Uw verklaring zal daarna in PV worden verwerkt door iemand van de politie.. u mag een vertrouwenspersoon meenemen ( daarom is iemand van slazo die is op de hoogte van de procedures).
Officier wacht zal daarna contact opnemen met parket.
Niet vergeten de voice recorder zo mee te nemen.
De andere procedures zal men daar wel uitleggen ... is het al lang geleden??

santi
Topic Starter

#3 , 23 jan 2011 21:32

Advies om langs de dienst slachtofferhulp van uw lokale politiezone te gaan.
Uw verklaring zal daarna in PV worden verwerkt door iemand van de politie.. u mag een vertrouwenspersoon meenemen ( daarom is iemand van slazo die is op de hoogte van de procedures).
Officier wacht zal daarna contact opnemen met parket.
Niet vergeten de voice recorder zo mee te nemen.
De andere procedures zal men daar wel uitleggen ... is het al lang geleden??
Het is nu 1 maand geleden, ik heb al aangifte gedaan en de politie heeft mn telefoon ook uitgelezen, alleen kan het 1 jaar duren voor ze met de zaak gaan beginnen. Ik heb de orde van advocaten ook ingelicht maar die willen bewijs. Normaal geen probleem maar ivm politie onderzoek mag ik nog geen bewijs uit handen geven.Vervolgens is hij nog lekker aant werk om nieuwe slachtoffers te maken.
Bedankt voor je reactie....

Reclame

Franciscus

#4 , 24 jan 2011 11:21

Je kan altijd eens contact nemen (via slazo vb) met de magistraat ( OM) die het onderzoek doet.
Het hangt ook nog af van welke andere indiciën er zijn..

santi
Topic Starter

#5 , 24 jan 2011 20:44

oke bedankt voor je tip.
Ik hoop dat er ook iemand is die dit ook heeft meegemaakt en zeker door iemand met zo,n functie.
Hij heeft echt misbruik gemaakt van de situatie.
En hoop echt dat hij niet nog meer slachtoffers maakt.

j.demoor

#6 , 25 jan 2011 10:02

”Art.5bis.§1.De hoedanigheid van benadeelde persoon verkrijgt degene die verklaart schade te hebben geleden veroorzaakt door een misdrijf.§2.De verklaring wordt gedaan in persoon of door een advocaat...De verklaring,waarvan akte wordt opgesteld die bij het dossier wordt gevoegd,wordt afgelegd op het secretariaat van het openbaar ministerie.§3.De benadeelde persoon heeft het recht bijgestaan of vertegenwoordigd te worden door een advocaat.Hij mag ieder document dat hij nuttig acht doen toevoegen aan het dossier.Hij wordt op de hoogte gebracht van de seponering en de reden daarvan,het instellen van een gerechtelijk onderzoek en de bepaling van een rechtsdag voor het onderzoeks- en vonnisgerecht.”,V.T.Sv.(=Voorafgaande Titel Wetboek Strafvordering 17 april 1878)
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

pieter10

#7 , 25 jan 2011 11:35

zulke advocaten moeten geschorst worden voor de balie, ik zou contact nemen met de orde van advocaten en vragen hoe met uw anonimiteit garandeert terwijl zij de procedure inzetten.

Franciscus

#8 , 26 jan 2011 00:01

Welke procedure .... er is geen veroordeling ( nog niet) ... het onderzoek is bezig.
Met welke gegevens zou de orde gaan werken dit is een strafonderzoek dus geheim.

Los van dat via SLAZO eens navraag doen hoe best contact opnemen met de stafhouder...zodat er al zeker een melding zou zijn.

santi
Topic Starter

#9 , 08 feb 2011 09:36

Welke procedure .... er is geen veroordeling ( nog niet) ... het onderzoek is bezig.
Met welke gegevens zou de orde gaan werken dit is een strafonderzoek dus geheim.

Los van dat via SLAZO eens navraag doen hoe best contact opnemen met de stafhouder...zodat er al zeker een melding zou zijn.

De zaak wordt over een jaar pas geopend door de politie, omdat het geen prioriteit heeft.
De orde van odvocaten zegt dat ik moet bewijzen. Maar voor het politieonderzoek mag dat nog niet.
Gevolg> de zaak wordt bij de orde van advocaten gesloten en over een jaar weer heropent....
Gevolg> deze advocaat kan vervolgens nog een jaar doorgaan met deze praktijken...
Wat moet ik nou doen..........

Justiceseeker

#10 , 08 feb 2011 10:18

De zaak wordt over een jaar pas geopend door de politie, omdat het geen prioriteit heeft.
De orde van odvocaten zegt dat ik moet bewijzen. Maar voor het politieonderzoek mag dat nog niet.
Gevolg> de zaak wordt bij de orde van advocaten gesloten en over een jaar weer heropent....
Gevolg> deze advocaat kan vervolgens nog een jaar doorgaan met deze praktijken...
Wat moet ik nou doen..........
Contacteer het "parket" rechtstreeks via een gerechtsgebouw. De essentie zal blijven: bewijzen.

Justiceseeker

Franciscus

#11 , 08 feb 2011 10:58

Trouwens de politie opent of sluit geen zaak.
Dat is de procureur des Konings.
En een jaar wachten??? op basis van wat??? .
Gezien er geen heterdaad meer was EN een advocaat betrokken zal de politie het PV dadelijk doorsturen aan pdK en deze zal dan beslissen welke politiedienst het opsporingsonderzoek zal verder zetten.

santi
Topic Starter

#12 , 10 feb 2011 19:46

ik bedoelde dat ze over een jaar pas aan de zaak gaan beginnen.
En het duurt zo lang omdat er andere zaken voor gaan die meer prioriteit hebben.
Ik heb nog steeds slapeloze nachten en zou het fijn vinden als dit achter de rug is.
Is het mischien een idee om er nu al een advocaat op te zetten,zodat het de zaak iets verspoedigd...
of zal dat niet uit maken.....

Franciscus

#13 , 10 feb 2011 20:23

Dat is GEEN beslissing van de politie het is het parket.
U laten registreren als slachtoffer en dan kan je verdere vragen stellen ... juiste info via SLAZO of via justitiehuis of via uw advocaat.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”