Aangifte verkrachting

001
Topic Starter

Aangifte verkrachting

#1 , 31 jan 2011 23:07

Mijn vriendin (meerderjarig)werd verkracht door een "vriend" van haar. Ze was die dag vrijwillig meegegaan in zijn wagen om zogezegd "te praten". Hij werd steeds meer opdringerig, waarbij ze hem duidelijk probeerde af te weren, en ze heeft herhaaldelijk gezegd haar te laten gaan. Ze werd uiteindelijk gedwongen tot sexueel contact, heel duidelijk zonder haar toestemming.
Dit werd 2 dagen later aangegeven bij de politie, waarvan pv opgemaakt. Ook een onderzoek door wetsdokter is gebeurd (aanwijzingen van geweld werden vastgesteld).
De dader is ondertussen ook verhoord, volgens sommige bronnen zou hij wel hebben toegegeven dat hij iets te ver was gegaan, maar doelt waarschijnlijk erop dat mijn vriendin tov hem minder duidelijk was. Hij begrijpt kennenlijk niet dat nee, ook NEE is. En nu? Iemand een idee wat er verder zal gebeuren? Ik weet niets van rechtspraak of hoe dit verder wordt opgevolgd, wie kan me iets meer vertellen? Wat zijn de rechten van een slachtoffer hierin?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 feb 2011 10:30

Gezien aangifte moet zij zich als slachtoffer laten registreren bij griffie parket.
Info via slachtofferzorg van uw lokale politiezone.
Beide partijen gehoord... dus parket zal nu eerst nagaan of er voldoende indiciën zijn om zaak voor rechtbank te brengen.
Zij kunnen ook daderbehandeling voorstellen bij wijze van regeling.
Verder hangt het af van het verder onderzoek ... aangifte twee dagen na feiten...wetsdokter ??? wil dat zeggen dat er een set sexuele agressie is toegepast En ook op de dader na 2 dagen ????
Indien geen set is het woord tegen woord

001
Topic Starter

#3 , 01 feb 2011 10:42

Ja, durfde het pas 2 dagen later te vertellen. Wat is een set sexuele agressie? Voor zover we weten is de dader niet medisch onderzocht.

Reclame

001
Topic Starter

#4 , 02 feb 2011 07:40

Heb het haar gevraagd. Bij haar is idd een set gebruikt.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”