stalking, inbraak, slagen en verwondingen, bedreigingen, enz

emillien
Topic Starter

stalking, inbraak, slagen en verwondingen, bedreigingen, enz

#1 , 09 feb 2011 19:06

hallo,
ik ben een mama van twee kindjes en heb een derde onderweg. ik heb ook nog een ander forum inzake mijn dochter van 11 maar doet eigenlijk niets terzake.
mijn vraag is wat voor straffen kunnen er uitgesproken worden tegen mijn ex.
ik heb een 20 à 30 tal (als het er niet meer zijn) pv's tegen hem wegens deze dateren van zelfs 2008.
ik had een knipperlicht relatie met hem. deze relatie werd steeds beeindigd door mij vanwege zijn agressiviteit verbaal en fysiek door zijn drug- en drankgebruik. ( ik heb twee kindjes dus ik ben ten zeerste tegen drugs) aldus steeds met zijn loze beloften heb ik hem gelooft en nam ik hem telkens terug. tijdens zijn uitspattingen zijn er tal van pv's opgesteld geweest en heb nooit mijn klachten ingetrokken.
nu tot op heden is onze relatie weer beeindigd maar ik heb er echt genoeg van. en deze zijn hem blijkbaar duidelijk want nu is hij zelfs niet meer te stoppen. heb meermaals slagen gekregen en ben zelfs een maand werkonbekwaam geweest. hij heeft ondertussen ook 2 tot 3 maal ingebroken ( volgens de politie is dit beschadiging aan de woonst, volgens mij is het inbraak als iemand je deur intrapt ,slot forceert en ook binnen staat zonder dat die persoon daar mag zijn .
om verder te gaan hij heeft mijn zus ook zwaar onder handen genomen zonder enig reden....
mijn broer (minderjarig) bedreigd,
ook al heeft hij mijn wagen proberen rammen int verleden, en aangezien dat hij mijn wagen verkocht heeft en het geld voor zich heeft gehouden was ik financiel niet in staat om een andere te kopen,dus heeft mijn moeder haar wagen geleend aan mij . deze banden werden alle 4 platgestoken ( ik woon nogal afgelegen dus een wagen is zeker geen overbodige luxe) en heeft hij ook nog eens (met een andere wagen) de wagen van mijn moeder naar voor geduwd om deze over de hoge borduur te schuren. met alle gevolgen vandien natuurlijk (bumper volledig beschadigd. en raad eens voor wie die kosten waren???? voor mij dus. ook kwam hij mij dagelijks lastig vallen aan de deur. politie heeft hem meermaals komen halen zelfs al geboeid.
deze persoon heeft een strafblad van hier tot in tokio en heeft een levenslang rijverbod. zelfs met autoplaten op mijn naam begon hij overal sneller te rijden zodat ik bijna dagelijks boetes kreeg op mijn naam.heb deze dan maar door politie laten schrappen. met gevolg dat hij ( wat ik niet wist) oude geschrapte platen van mij nog in bezit had en deze dan maar op de wagen geplaatst had en daar ook nog wa boetes mee ving.
ondertussen is hij er dan wel mee gepakt maar ik mocht dus ook weer een bezoekje brengen aan de politie daarvoor.
die gaat dus heel belgie rond en word meermaals tegengehouden en de wagens worden afgepakt maar da kan hem ni baten deze gaat maar door..... hij heeft er heeft zelfs al gevangenisstraf op zitten. ( dit kwam door het niet naleven van zijn verplichtingen met zijn enkelband. waarvoor hij dus toen ook mijn adres had opgegeven en toen ook maar tekeer bleef gaan tegen mij . ik kon hem dus niet op straat zetten dus gebonden aan de wet kon de politie niets doen. heb dan bijna dagelijks moeten bellen naar justitieassistente totdat ze hem kwamen halen.
ik ben nu in de helft van mijn zwangerschap en nu al dreigt hij deze af te pakken....ik was bij deze dan maar gewaarschuwd?? ik zie hem zelfs in staat om dit kind te ontvoeren. ik word dagelijks een tiental keer ge smst met zware scheldwoorden en bedreigingen en zelfs op voicemail staan bedreigingen. en dit zijn dus alledaagse dingen waar ik mee te kampen heb. iedereen zegt mij hou vol , doe dit , doe dat, maar het is enorm zwaar en het probleem is hij stopt niet en blijft maar doorgaan en zelfs de politie vindt dat de situatie onhoudbaar is en dat het wel eens mag stoppen. ik heb van alle feiten( en ik heb maar een fractie opgenoemd) bewijzen en pv'.
ondertussen heb ik een advokaat. er is nog niets gestart van dergerlijke strafzaken maar ik hoop dat deze niet lang meer zouden uitblijven. wat voor straffen kan hij krijgen op zulke feiten??? ik wil nooit mijn kind aan deze gek meegeven maar ik vrees dat als de straf niet zwaar genoeg is dat mijn dagen nog niet geteld zijn en dat ik nooit in gerustheid kan verder leven....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 feb 2011 19:18

Heeft men in die politiezone nog niet gehoord van intra-familiaal geweld en de omzendbrieven col 4 en 6.
Hoe kan die man zich bij u hebben ingeschreven en U zou die niet mogen buitenzetten. Als het domicilie was is er wel een probleem maar gelet of feit dat hij u bedreigd schendt hij vermoedelijk ook al zijn voorwaarden.
Wat u nu al laat doen is verbod op inschrijving op uw adres zonder uw toestemming.Kwartieragent kan dat aan dienst bevolking vragen ... markering in RR.
En waar haalt justitieassistent het in het hoofd dat adres niet op voorhand te controleren.
Waarvoor had hij trouwens een enkelband.
Ga eens praten met de cel IFG van uw politiezone en met SLAZO.
Zo'n feiten moeten systematisch worden aangepakt in een raam-PV in samenspraak met Parket.
Welk arrondissement indien Antwerpen kan je steeds terecht op tel 033209230 dienst IFG, zij zulen u ook met genoegen de juiste gegevens van uw politiezone geven

emillien
Topic Starter

#3 , 09 feb 2011 20:47

hij was niet ingeschreven op mijn adres ( hij had niet eens een adres) maar om een enkelband te kunnen dragen had hij mijn adres opgegeven om dus zijn tijd uit te zitten thuis ipv de gevangenis.( aan justitieassistente wel te verstaan dus niet op domicillie bij gemeentehuis). stom en naief heb ik dit toegestaan maar blijkbaar volgens wet ondanks dat zijn domicillie niet bij mij stond maar wel de bak van de enkelband kon hij niet buiten gezet worden. toch ni meteen. geloof me heb zeker een week lang moeten bellen en meermaals per dag om hem te komen halen omdat de situatie onhoudbaar was. deze enkelband werkt met een soort bak die dus registreert en alarmeert wanneer hij wel of niet aanwezig was. de enkelband moest hij dus dragen voor zijn rijbewijs blijkbaar en voor diefstal bij zijn ex. (zijn voorgaande relatie)
de beginletters van de pvnr's beginnen met DE dus ik veronderstel dat dit dus onder Dendermonde valt.

Reclame

Franciscus

#4 , 09 feb 2011 21:51

Wel dat gaat onmiddellijk hij heeft er niks te zoeken.
punt andere lijn.
DAT hij dan problemen heeft wel dat moet de politie dan maar oplossen van op het politiebureau.
Ik zou zeggen met mijn 'ervaring' enkele reis naar 'hotel de houten pollepel' en vandaar had men dan terug kunnen beginnen.
Hij woont daar niet is er niet ingeschreven en al de rest is daaraan ondergeschikt.

Dat hij dan in problemen komt is niet uw verantwoordelijkheid.
Niemand kan of kon u dwingen hem in uw huis te laten.

emillien
Topic Starter

#5 , 10 feb 2011 11:01

de reis naar de " hotel houten pollepel" heeft hij dan wel gehad maar t' had blijkbaar niets met mij te maken. hij heeft 3mnd mogen zitten daarna kwam die gewoon terug.
ondertussen een jaar verder en zijn spelletjes houden niet op. ze zeggen allemaal geduld hebben van alles pv'kes laten maken dan is dat het rapste gedaan.... tis al bijna 4 jaar bezig! ach heb dan maar pro deo ingeschakeld vorige week.... heb een deel van de pv's afgegeven en ze vond de feiten blijkbaar ook ernstig genoeg en heeft meteen een brief gestuurd naar parket.... fingers crossed dat het deze keer een beetje sneller gaat al vrees ik ervoor....

Franciscus

#6 , 17 feb 2011 00:00

En blijven aangifte doen ....
Eens gaan praten met de IFG dossierbeheerder van uw lokale politie

emillien
Topic Starter

#7 , 26 feb 2011 12:32

TOT nu toe zijn er nog geen veranderingen pfff die blijft maar doorgaan en de pv's stapelen zich op....
hij blijft stalken en lastig vallen, nu dat mijn moeder een tijdje bij mij logeerd heeft hij zelfs eerst alle 4 banden van haar wagen platgestoken, dag nadien haar wagen (met platte banden) vooruit geduwd over de verhoogde stoep zodat de voorste bumper volledig vernield was. (en dit welliswaar met een andere wagen) pv's van laten maken . eens de auto hersteld hadden we hem verstopt . die had de wagen toch wel gevonden zeker!!!! deze keer was de wagen volledig vernield. gans de zijflank er bijna afgereden ruiten uitgeslagen banden opnieuw plat en nogmaals vooruit geduwd tot bijna de gracht in!! ik moet er wel even bij zeggen dat hij dit in 2x had gedaan op een avond.
wel gezellig hoor als de politie je opbeld om te zeggen dat de wagen vernield is. ben toen gaan kijken naar zijn 1ste vernieling wat blijkt dat hij dus een tweede keer had toegeslagen! nu werd er wel een ploeg gestuurd om even in donker te blijven staan voor een paar uur en wat blijkt dat hij dus nog een 3de keer wou toeslaan.
toen hebben ze hem wel opgepakt .... en zoals verwacht weer vrijgelaten!!! het gaat nu wel via snelrecht maar dit gaat over de wagen en is tegenover mijn moeder!!! waarom dan geen snelrecht voor mij??? ik snap dit niet. mensen bedreigen, afslaan, familie afslaan, huis vernielen dreigementen om een miskraam te veroorzaken nog te zwijgen van de rest.... is dit voor parket dan niet serieus genoeg???
en voor een auto van iemand anders meteen snelrecht ???? ik snap er niets meer van.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”