hallo,
ik ben een mama van twee kindjes en heb een derde onderweg. ik heb ook nog een ander forum inzake mijn dochter van 11 maar doet eigenlijk niets terzake.
mijn vraag is wat voor straffen kunnen er uitgesproken worden tegen mijn ex.
ik heb een 20 à 30 tal (als het er niet meer zijn) pv's tegen hem wegens deze dateren van zelfs 2008.
ik had een knipperlicht relatie met hem. deze relatie werd steeds beeindigd door mij vanwege zijn agressiviteit verbaal en fysiek door zijn drug- en drankgebruik. ( ik heb twee kindjes dus ik ben ten zeerste tegen drugs) aldus steeds met zijn loze beloften heb ik hem gelooft en nam ik hem telkens terug. tijdens zijn uitspattingen zijn er tal van pv's opgesteld geweest en heb nooit mijn klachten ingetrokken.
nu tot op heden is onze relatie weer beeindigd maar ik heb er echt genoeg van. en deze zijn hem blijkbaar duidelijk want nu is hij zelfs niet meer te stoppen. heb meermaals slagen gekregen en ben zelfs een maand werkonbekwaam geweest. hij heeft ondertussen ook 2 tot 3 maal ingebroken ( volgens de politie is dit beschadiging aan de woonst, volgens mij is het inbraak als iemand je deur intrapt ,slot forceert en ook binnen staat zonder dat die persoon daar mag zijn .
om verder te gaan hij heeft mijn zus ook zwaar onder handen genomen zonder enig reden....
mijn broer (minderjarig) bedreigd,
ook al heeft hij mijn wagen proberen rammen int verleden, en aangezien dat hij mijn wagen verkocht heeft en het geld voor zich heeft gehouden was ik financiel niet in staat om een andere te kopen,dus heeft mijn moeder haar wagen geleend aan mij . deze banden werden alle 4 platgestoken ( ik woon nogal afgelegen dus een wagen is zeker geen overbodige luxe) en heeft hij ook nog eens (met een andere wagen) de wagen van mijn moeder naar voor geduwd om deze over de hoge borduur te schuren. met alle gevolgen vandien natuurlijk (bumper volledig beschadigd. en raad eens voor wie die kosten waren???? voor mij dus. ook kwam hij mij dagelijks lastig vallen aan de deur. politie heeft hem meermaals komen halen zelfs al geboeid.
deze persoon heeft een strafblad van hier tot in tokio en heeft een levenslang rijverbod. zelfs met autoplaten op mijn naam begon hij overal sneller te rijden zodat ik bijna dagelijks boetes kreeg op mijn naam.heb deze dan maar door politie laten schrappen. met gevolg dat hij ( wat ik niet wist) oude geschrapte platen van mij nog in bezit had en deze dan maar op de wagen geplaatst had en daar ook nog wa boetes mee ving.
ondertussen is hij er dan wel mee gepakt maar ik mocht dus ook weer een bezoekje brengen aan de politie daarvoor.
die gaat dus heel belgie rond en word meermaals tegengehouden en de wagens worden afgepakt maar da kan hem ni baten deze gaat maar door..... hij heeft er heeft zelfs al gevangenisstraf op zitten. ( dit kwam door het niet naleven van zijn verplichtingen met zijn enkelband. waarvoor hij dus toen ook mijn adres had opgegeven en toen ook maar tekeer bleef gaan tegen mij . ik kon hem dus niet op straat zetten dus gebonden aan de wet kon de politie niets doen. heb dan bijna dagelijks moeten bellen naar justitieassistente totdat ze hem kwamen halen.
ik ben nu in de helft van mijn zwangerschap en nu al dreigt hij deze af te pakken....ik was bij deze dan maar gewaarschuwd?? ik zie hem zelfs in staat om dit kind te ontvoeren. ik word dagelijks een tiental keer ge smst met zware scheldwoorden en bedreigingen en zelfs op voicemail staan bedreigingen. en dit zijn dus alledaagse dingen waar ik mee te kampen heb. iedereen zegt mij hou vol , doe dit , doe dat, maar het is enorm zwaar en het probleem is hij stopt niet en blijft maar doorgaan en zelfs de politie vindt dat de situatie onhoudbaar is en dat het wel eens mag stoppen. ik heb van alle feiten( en ik heb maar een fractie opgenoemd) bewijzen en pv'.
ondertussen heb ik een advokaat. er is nog niets gestart van dergerlijke strafzaken maar ik hoop dat deze niet lang meer zouden uitblijven. wat voor straffen kan hij krijgen op zulke feiten??? ik wil nooit mijn kind aan deze gek meegeven maar ik vrees dat als de straf niet zwaar genoeg is dat mijn dagen nog niet geteld zijn en dat ik nooit in gerustheid kan verder leven....