onterecht beschuldigd van diefstal

babou
Topic Starter

onterecht beschuldigd van diefstal

#1 , 30 mar 2011 17:45

Hallo,

Hoelang kan als het dossier bij het parket is neergelegd duren voor het gaat voorkomen in de rechtbank? er is niemand meer in voorhechtenis,
ik ben in die zaak betrokken geraakt als beschuldigde, terwijl ik op dat moment mijn job heb gedaan, mijn advocaat hoopt dat dit zo snel mogelijk zal zijn maar er staat geen datum vast, ik zou alleen het gemmidelde tijdsduur willen weten,

mvg,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 30 mar 2011 17:48

Onmogelijk te voorspellen, zeker als je ermee rekening houdt dat de afwikkeling van een dossier in de traagste rechtbank gemiddeld drie keer langer duurt dan de snelste.

babou
Topic Starter

#3 , 30 mar 2011 18:45

ook als de afhandeling al is gebeurd van bijkomende onderzoeken die we hebben gevraagd, kan toch niet dat dit jaren gaat aanslepen,
grtz.

Reclame

babou
Topic Starter

#4 , 30 mar 2011 20:09

en als ik word vrijgesproken kan ik dan een vergoeding vragen voor de gelede schade?
mvg,

Vandebos

#5 , 30 mar 2011 20:21

Dat zijn allebei vragen die zonder een nauwkeurige weergave van het dossier, de rechtbank en de intenties van de tegenpartij onmogelijk te voorspellen zijn. Het spijt maar de enige die deze vragen bij benadering kan beantwoorden is uw advocaat.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 30 mar 2011 20:29

U mag zo wie zo nooit enige indruk hebben gegeven DAT u de dader zou kunnen geweest zijn... dat om te beginnen.
Als er langs de andere kant ook maar enig indicië was DAT u iets met de zaak te maken had zal het de rechtbank zijn die zal beslissen.
In eerste instantie zal het parket de zaak nu doorverwijzen naar de raadkamer en die zullen verwijzen of buiten vervolging stellen .... en dan pas kan men in aktie schieten... en aan wie/wat zou u schadevergoeding vragen????

babou
Topic Starter

#7 , 01 apr 2011 08:36

aan het O.M ?

Franciscus

#8 , 02 apr 2011 20:43

en voor wat zou u schadevergoeding vragen.
Hebt u jaren in de cel gezeten?

babou
Topic Starter

#9 , 02 apr 2011 22:08

neen, ik ben onterecht beschuldigd, ze hebben mijn werk en mijn naam bedoezeld, heel de sector weet ervan, en ik heb een diploma speciaal voor deze sector, wie gaat er mij nog willen aanwerven na deze affaire?

Franciscus

#10 , 02 apr 2011 23:18

U bent verdacht .... zaak is nog niet of wel doorverwezen ...is er al een dagvaarding.?

Wat is heel de sector????

welk diploma mag dat dan wel wezen.

babou
Topic Starter

#11 , 03 apr 2011 12:16

nee, er is nog geen dagvaarding, over een paar maand zaten er twee verdachten in de cel, en ik ben de derde vrdachte maar de o.r. heeft me v.o.v., maar ondertussen zijn de twee andere vrijgelaten,
en gaat het dossier niet vooruit, heb na de eerste zitting in de raadkamer nog een extra onderzoek gevraagd, die is al reeds afgerond, en het dossier ligt nu bij het parket, mijn advocaat stelt voor om te w8ten
en wil dat ik buiten vervolging word gesteld, dit is een specifiecke sector waar ik niet verder in wil gaan,...

Franciscus

#12 , 03 apr 2011 18:05

Buiten vervolging ???? op basis van wat wil u dat gedaan krijgen???

babou
Topic Starter

#13 , 03 apr 2011 23:16

op basis van de extra onderzoeksdaden, daaruit is gebleken dat ze de verkeerde hebben

Franciscus

#14 , 04 apr 2011 19:43

Zoals ik reeds schreef ...en was er ooit de indruk of een vermoeden dat u er wel iets mee te maken had... bent u aangehouden en hebt u in voorarrest gezeten of bent u alleen enkele malen gehoord.
Heeft men u met de boeien aan van uw werk komen halen of......
NB Ik herinner mij een tussenkomst van de SIE waar men een gans huis heeft overhoop gehaald en bepaalde mensen mee genomen enz....
Veel heisa in de buurt en de dag erna in het nieuw VRT en in de kranten .... uiteindelijk resultaat nul komma nul.

babou
Topic Starter

#15 , 04 apr 2011 23:20

ja, ze hebben me zo meegenomen,... ben voor de or verschenen en vrijgelaten onder voorwaarden,... 2 andere mensen die ik niet ken zaten in de cel,... ik ben ter beschikking gebleven van de politie, heb 1 maand nadat het onderzoek afgesloten was een brief gekregen dat ik het dossier mocht inkijken,.. heb dat ook gedaan, en mijn advocaat heeft voorgesteld aan de raadkamer om 1 extra onderzoek te verrichten, dit is al reeds gedaan,
en ondertussen zijn de 2 andere mensen vrijgelaten, nu ben ik al een hele tijd aan het wachten op nieuws,... volgens mijn advocaat is het dossier neergelegd bij het parket en moet ik wachten,....
en eenmaal voor de raadkamer zou hij proberen om mij buiten vervolging te laten stellen, je kan me ook geen gemmidelde tijdsduur geven zeker?
nu ben ik al een hele tijd geschorst met behoud van loon, mijn bazen weten dat ik er niets mee te maken heb daarom dat ze mijn loon blijven uitbetalen, nu willen ze wel dat ik asap terugkom, maar ze moeten wel afwachten
(verzekering technisch) op uitspraak van de rechtbank voor dat ik terug kom.

nu is het alleen maar afwachten,

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”