Huissleutel

workingmum
Topic Starter

Huissleutel

#1 , 13 apr 2011 15:43

Mijn ex-man en ik hadden samen een woning. Nu zijn wij gescheiden, zijn domicilie is ondertussen aangepast. Hij weigert echter de huissleutel terug te geven zolang hij nog bij op de lening staat.
Kan hij dit zomaar? Is hij niet verplicht van deze sleutel terug te geven? Wat kan ik hiervoor ondernemen? Ik weet dat hij nog binnenkomt zonder toestemming, want een paar maanden geleden heb ik hem hierop betrapt, maar toen was zijn domicilie nog niet aangepast, dus kon ik volgens de politie niks ondernemen.

Workingmum

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 apr 2011 15:45

Gewoon een ander slot steken op alle buitendeuren.

workingmum
Topic Starter

#3 , 13 apr 2011 15:47

Die optie is al overwogen, maar dat kost natuurlijk geld. Geld dat ik liever niet afgeef door toedoen van mijn ex-man.
Ben me er ook van bewust dat hij al lang een kopie heeft kunnen laten maken...
Maar heb dan nog geen antwoord op mijn vraag: kan ik hier iets tegen ondernemen?

Reclame

Turaki

#4 , 13 apr 2011 15:56

Indien hij zonder toestemming binnen komt is dit huisvredebreuk, waartegen je klacht kan indienen bij de politie. Wel zorgen dat je bewijzen hebt!
Slot veranderen is uiteindelijk toch de beste oplossing: je weet idd niet of hij een kopie heeft, en hij kan vaak binnen zitten zonder dat je iets merkt. Kleine investering, die heel wat gemoedsrust brengt.

Lightning

#5 , 13 apr 2011 16:10

Die optie is al overwogen, maar dat kost natuurlijk geld. Geld dat ik liever niet afgeef door toedoen van mijn ex-man.
Ben me er ook van bewust dat hij al lang een kopie heeft kunnen laten maken...
Maar heb dan nog geen antwoord op mijn vraag: kan ik hier iets tegen ondernemen?
De kost van een paar nieuwe cilinders weegt niet op tegen het risico dat hij dingen bij u komt halen waarvan u later niet gaat kunnen bewijzen dat hij ze meegenomen heeft.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 apr 2011 08:54

gewoon de cilinder uit slot en vervangen door zelfde type is niet zo moeilijk.
Wij hebben dat al regelmatig gedaan bij vrienden... de oude wordt dan weer ergens anders ingestoken een tijdje daarna.
Straks of morgen wisselen we de sloten van 2 garageboxen op twee verschillende plaatsen

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”