smaad aan politie

ikke45
Topic Starter

smaad aan politie

#1 , 18 apr 2011 13:28

Ik ben tegengehouden met een vriend die in omgekeerde richting in een straat reed. Hij heeft positief geblazen en zijn rijbewijs werd tot de volgende dag afgenomen. Ikzelf heb mijn ongenoegen hierover uitgeproken (was dronken) waardoor ik geboeid een nacht in de cel moest
doorbrengen. Ikzelf ben nog nooit in aanraking geweest met de politie behalve voor een fietsovertreding, vriend verschillende verkeersboetes. Mijn vraag is nu wat riskeren wij ? Alvast bedankt voor een antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sheepie

#2 , 18 apr 2011 14:23

Je zal waarschijnlijk een minnelijke schikking krijgen voor openbare dronkenschap...

Ken een soortgelijke situatie, persoon ook een nachtje cel... rond de 50 euro boete (minnelijke schikking) voor openbare dronkenschap en 100 euro combitax...

Er kan eventueel smaad bijkomen (kans lijkt mij klein) maar dan is het rechtbank dacht ik, ik meen dat ze voor smaad geen minnelijke schikkingen geven...

ikke45
Topic Starter

#3 , 18 apr 2011 15:31

ik ben wel redelijk grof geweest moet ik toegeven :-( bovendien stond in de pv die ze 's ochtends afnamen dat ik me verweerd heb...

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 apr 2011 20:37

Dan is het geen smaad maar weerspanningheid en eventueel slagen aan ambtenaren ... maar vermoedelijk alleen maar het eerste.
Hoe dronken???
Feiten zouden bij vervolging correctioneel voorkomen......
Smaad ..... is wetens en willens iemand die dronken is kraamt meestal wartaal uit.
slagen en weerspannigheid worden WEL vervolgd vooral de slagen.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”