Geslagen op fuif zonder reden, heb een vraagje.

yoachimb
Topic Starter

Geslagen op fuif zonder reden, heb een vraagje.

#1 , 01 mei 2011 16:28

Hallo allemaal!

Vrijdag 29 april heb ik naar een fuif in Bissegem gegaan. Rond 3.30h lopen 2 vrienden van me en ik richting auto om parfum te halen. Opeens komen 2 jongens op ons af en springen in mijn rug. Ik gebruik mijn ellebogen om hem af te schudden en sprinten weg, op dat moment krijgt mijn vriend een rake slag in het gezicht en valt. Hij staat terug op en loopt verder richting R8 Wevelgem. Toen was ik de diensten aan het bellen, maar terwijl ik de diensten aan het bellen was hebben ze mij ingehaald en mij neergehaald. Toen ik op de grond lag kreeg ik rake klappen op mijn rechterzijde van mijn hoofd en een paar schoppen op mijn hoofd en op mijn buik. Gelukkig kon ik terug recht staan en verder sprinten richting mijn vrienden , toen ik aan het lopen was kwamen de diensten ter plekke. Ik stapte in en verder zag ik dat de 2 daders opgenomen waren. Hij moest gehandboeit worden want verzette zich enorm tegen de politie. Later werd ik opgenomen in het ziekenhuis met gekneusde spieren. NU is mijn vraag, ik heb een klacht ingediend nu en zal het hier niet bij laten.

Kan ik een schadevergoeding vragen, morgen ga ik bellen naar een advocaat maar zou nu al een beetje vooraf willen weten.

Dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 01 mei 2011 16:56

Medische kosten
Beschadigde kleding
Arbeidsongeschiktheid

Ik zou eveneens eens contact opnemen met uw familiale verzekering.

yoachimb
Topic Starter

#3 , 01 mei 2011 17:23

Medische kosten
Beschadigde kleding
Arbeidsongeschiktheid

Ik zou eveneens eens contact opnemen met uw familiale verzekering.
En een algemene schadevergoeding, ik ben nog student.
Familiale voor de advocaat?

Reclame

Vandebos

#4 , 01 mei 2011 17:53

Familiale raadplegen voor de mogelijkheden. Deze kunnen naargelang de polis en de verzekeraar uitermate divers zijn. Ik denk inderdaad aan advocaat.

Een algemene schadevergoeding dient nog steeds een grond te hebben vandaar medische bewijzen en dergelijke.
Schoppen tegen het hoofd meestal = hersenschudding cat. 1 of 2. Dat kan je dan gebruiken...
Wat vermeld het ziekenhuis rapport van "schade"?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 mei 2011 18:05

Er is toch aangifte gedaan bij de hulpdiensten?
PV nr aan uw verzekering doorgeven.
Was er werkonbekwaamheid ttz u of de vrienden konden hun normale activiteiten niet doen??

yoachimb
Topic Starter

#6 , 01 mei 2011 20:38

Er is toch aangifte gedaan bij de hulpdiensten?
PV nr aan uw verzekering doorgeven.
Was er werkonbekwaamheid ttz u of de vrienden konden hun normale activiteiten niet doen??
Ik heb steeds pijn aan het hoofd, op medisch attest staat enkel licht gewond.
Er is een pv opgemaakt, ik durf echt niet meer wegtegaan. Zou ik deze feiten ook gebruiken?

Dankje

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 01 mei 2011 20:53

Durven weg te gaan ...dat is psychologische/morele schade
U hebt een attest van klachtneerlegging gekregen ... hierin staat uitgelegd hoe je jezelf als slachtoffer kan laten registreren bij het parket ( brief naar via de griffie).
U kan zich daarna ter zitting burgerlijke partij stellen ter zitting.
U kan altijd info bekomen bij de dienst slachtofferzorg van uw politiezone of de zone waar de feiten hebben plaatsgehad.
Het is geen slecht idee daar eens contact mee te nemen.

yoachimb
Topic Starter

#8 , 01 mei 2011 22:42

Danku wel, khoop datie goed zijn poepje zal reuken.
Waar gaan we toch allemaal naar toe hé

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”